×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصدق: توسعه سند رسمی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش دعاوی لازم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حجت‌الاسلام محمد مصدق در اولین همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، استقبال خوبی از این همایش صورت گرفته است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های تأثیر گذار و خدمات رسان به مردم است. از زمان تأسیس دایره ثبت در وزارت دادگستری در ده‌ها سال پیش تغییرات زیادی رخ داده و انتظار این است که تحولی که باید در این سازمان رخ دهد باید بیش از سایر نهادها باشد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله سازمان‌هایی است که مستقیم با مردم در ارتباط است و به نوعی در خط مقدم است. این سازمان در تمامی حوزه های صلاحیتی اعم از اجرای مفاد اسناد رسمی، کانون‌های سردفتران، ثبت شرکت‌ها و مرکز مالکیت معنوی هر روز پاسخگوی مردم است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به هدف غایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: رضایتمندی مردم باید هدف این سازمان باشد. هر کجا دیدیم کار مردم راحت تر انجام می‌شود معلوم است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیشرفت داشته است. مردم صاحبان این انقلاب هستند و هر کاری که انجام می‌دهیم باید در راستای رضایت مردم باشد. در جایی که کار مردم در دست ماست و ما کوتاهی کنیم باید روز قیامت پاسخگو باشیم.

مصدق تصریح کرد: وقتی عنوان این همایش را دیدم بابت برگزاری آن به دست اندرکاران آن تبریک گفتم چرا که ایده‌ها و حرف نو برای حل مشکلات مردم، امر مهمی است. مطالباتی که مردم برای حل مشکلات دارند نیاز به ایده‌های جدید دارد.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: اصلاح امور در رابطه با صدور سند برای منابع طبیعی و صیانت از انفال بحث مهمی است. امروز می‌بینیم جامعه درگیر برخی کلاهبرداری‌ها است و این کلاهبرداری‌ها ناشی از معاملاتی است که با سند عادی انجام می‌شود. باید ایده نو بیاوریم تا جلوی این کلاهبرداری‌ها و فسادها را بگیریم. فرآیندهای سنتی باید روز به روز کنار گذاشته شود تا فرآیندهای الکترونیک جایگزین آن شود.

در ادامه حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ارایه گزارش تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت و افزود: با تشکیل قرارگاه های جهادی کاداستر شهید سلیمانی در همه استان‌های کشور ،۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی دارای سند حدنگاری شده است که این اقدام مانع از کوه‌خواری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری می‌شود و تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قانون برنامه ششم توسعه ، حدنگاری ۱۱۰ میلیون هکتار عرصه‌های ملی بود که ۲۰ میلیون هکتار فراتر از تعهد عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از روستاها و شهرها دارای سند حدنگاری شده و مقرر است تا پایان سال جاری این میزان افزایش یابد تا به حد مطلوب برسد. اکنون سند حرم رضوی و اراضی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد جمکران نیز صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: صدور سند سواحل شمال، جنوب و دریاچه ارومیه به مساحت ۱۸ هزار هکتار، همچنین بستر قطعی رودخانه‌های زاینده‌رود ، دز، کارون، کرخه و مارون نیز از افتخارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد