×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصوبات جدید هیات مدیره کانون؛ از ثبت شرکت تعاونی مصرف تا برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاتر اسناد رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصوبات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مورخ شنبه ۲۶ خردادماه به شرح ذیل است:
قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از ۳ تیرماه سال جاری عملیاتی و اجرا خواهد شد، بنابراین مقرر شد جلسات دفتر حقوقی به کمک دیگر واحدها درخصوص تنظیم آیین نامه‌های مربوط به این قانون با سرعت و رعایت موازین حقوقی ادامه پیدا کند. همچنین ظرفیت‌های مختلف در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و موضوعاتی به غیر از موارد اجرایی آن مانند بیمه، پرداختی‌ها، نحوه محاسبه هزینه‌ها و… که مربوط به دفاتر اسناد رسمی است مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در زمان و موعد مقرر همکاران بلاتکلیف نباشند. مقرر شد واحد فناوری و کلیه واحدها و همکاران اقدامات و تسهیلات لازم را در راستای اجرای دقیق این قانون اندیشیده و پیشنهادهای لازم را به هیات مدیره ارائه کنند.
موضوع افزایش میزان تعرفه حق التحریر از مبحث دیگر مطرح شده در این جلسه هیات مدیره بود که بر لزوم پیگیری جدی آن، تاکید شد تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و ابلاغ شود.
نحوه سرمایه گذاری در موضوعات مختلف از جمله بورس به شکلی که امکان بازگشت سرمایه با سود متناسب وجود داشته باشد، از مباحث دیگری بود که کارشناسان این حوزه نظرات خود را اعلام و اعضای هیات مدیره نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند تا پس از جمع بندی لازم در جلسات آینده نسبت به این موضوع تصمیم گیری شود.
مقرر شد جهت ثبت و فعال کردن شرکت تعاونی مصرف کانون سردفتران و دفتریاران اقدامات لازم انجام شود تا به سرانجام نهایی برسد. با تاسیس این شرکت در قدم اول فعالیت این شرکت همکاران سردفتر می‌توانند ملزومات اداری دفاتر اسناد رسمی خود را با حداقل هزینه تهیه کنند.
ارسال لیست جریمه همکاران توسط ادارات کل ثبت استان‌ها به دلیل دیرکرد پرداخت حقوق دولتی مورد بررسی قرار گرفت. درنهایت مقرر شد با توجه به اینکه در برخی موارد اضافی واریز هزینه ها در تاریخ های اعلامی وجود نداشته و در برخی موارد این امکان واریز مبالغ توسط همکاران فراهم نبوده ضمن اینکه طراحی لازم هم در سامانه انجام نشده، کانون سردفتران و دفتریاران جلسه‌ای با سازمان ثبت اسناد و املاک برگزار کند تا به نتیجه نهایی برسد و تکلیف سردفتران دراین خصوص مشخص شود.
درخصوص وکالت جامع و بخشنامه‌ای که معاون املاک سازمان ثبت صادر کرده است و مشکلاتی که ممکن است اجای آن برای همکاران ایجاد کند، نامه‌ای از طرف کانون سردفتران و دفتریاران ارسال شده لذا مقرر شد پیگیری‌های لازم انجام شود و با مذاکره مسئولین سازمان تا برگزاری جلسات کارشناسی این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.
باتوجه به پرداخت هزینه‌های جاری توسط کانون و عدم تحقق درآمد لازم در ماه گذشته، مقرر شد مبلغی که مورد نظر مدیر امور مالی کانون است از صندوق تعاون به واحد مالی کانون منتقل شود.
موضوعاتی درخصوص پیمانکاران واحد فناوری و بعضا تغییر برخی از آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برخی از این موارد، مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفت.
از آنجایی که سردفتران در ارسال مراسلات پستی مشکلاتی داشتند، جلساتی با شرکت پست انجام شد که آنها در گزارشی اعلام کردند اقداماتی درخصوص تقویت زیرساخت‌ها انجام شده و درحال حاضر ایراداتی که وجود داشت برطرف شده است. همچنین درباره نحوه تخصیص هزینه‌های لازم مجموعه های مختلف از جمله کانون و دفاتر اسناد رسمی در انجام عملیات پیشنهاد ارسال اسناد فعالیت دارند مذاکراتی انجام و تقاضای برخی از همکاران درخصوص مستمری و بازنشستگی باتوجه به شرایط خاصی که داشتند، مطرح شد و مواردی که مطابق با قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌های مربوطه بود مورد تصویب هیات مدیره قرار گفت و درخصوص باقی موارد هم مقرر شد متقاضیان مدارک خود ارائه دهند تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد.
کلیات برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاتر اسناد رسمی مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم اعم از رزرو سالن و… انجام شود تا در آینده تصمیم نهایی درباره نحوه و کیفیت برگزاری آن توسط هیات مدیره اتخاذ شود.
تعمیر و استفاده از سالن دانشگاه مرکز علمی کاربردی کانون سردفتران و دفتریاران جهت برگزاری مسابقات مختلف واحد رفاهی ورزشی از دیگر موضوعات مطرح شده در هیات مدیره بود که مقرر شد مسئول امور ساختمان‌ها، مدیر واحد رفاهی ورزشی و خانم سمیرا رفیعی نژاد آن را مورد بررسی قرار دهند و در گزارشی به هیات مدیره هزینه تعمیر و تجهیز آن را اعلام کنند تا اگر به صرفه و صلاح کانون بود تصمیم گیری نهایی درباره آن اتخاذ شود.
 
 
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد