مصوبات جدید هیات مدیره کانون؛ تدوین گزارشی درخصوص وضعیت دفاتر اسناد رسمی در تعطیلات فوق العاده و اضطراری

مصوبات جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در جلسه 1 دی ماه منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصوبات هیات مدیره کانون در 1 دی ماه به شرح ذیل است؛

درخصوص اقداماتی که در تهران و استان‌ها جهت برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاتر اسناد رسمی (6 دی) انجام شده و قرار است هماهنگ شود، بطور مفصل صحبت شد و مقرر گردید همکاران دعوت از مسئولین موثر در مراسم را جدی بگیرند و اعضای هیات مدیره همکاری‌های لازم را انجام دهند تا مراسمی درخور شان سردفتران و دفتریاران برگزار شود.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد روسای کانون‌های استان‌ها یک سردفتر یا دفتریار خانم را به عنوان نماینده کلیه بانوان سردفتر و دفتریار استان خود معرفی کرده تا در جلسه دیدار با ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حضور پیدا کنند که ضمن تقدیر از آنان بتوانند مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند. علی خندانی با اشاره به صحبت‌های دکتر بابایی ریاست سازمان ثبت درخصوص راه اندازی واحدهای هوشمند ثبتی گفت: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده؛ مشخص شد سخنان ریاست محترم سازمان ثبت مربوط به دفاتر اسناد رسمی نبوده بلکه ایشان از راه اندازی واحدهای هوشمند ثبتی خبر دادند تا میزان مراجعات مردم به واحدهای ثبتی به حداقل برسد.

مقرر گردید واحد قراردادها در کانون سردفتران و دفتریاران ایجاد شود تا کلیه قراردادهایی که در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، امور ساختمان‌ها و.. منعقد می‌شود در این واحد مورد بررسی قرار گیرد تا با نظر و هماهنگی کامل از جنبه‌های حقوقی، مالی، اجرایی و…  انجام شوند.

باتوجه به گزارش مالی که در جلسه قبلی هیات مدیره، آقای کرمی زاده خزانه‎دار ارائه داد، مقرر شد با لحاظ شرایط مالی کانون تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم تا مشکلی پیش نیاید. همچنین موضوع سرمایه گذاری مجددا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همه اعضای هیات مدیره اتفاق نظر داشتند که سرمایه‌گذاری باید انجام شود لذا مقرر شد هیات مدیره یا سایر همکاران اگر ارتباطاتی دارند و یا کسانی را می‌شناسند که به کانون کمک کنند به ما معرفی کرده تا درخصوص آن در هیات مدیره تصمیم گیری شود.

در ادامه جلسه از دفتر حقوقی کانون بابت پیگیری‌های انجام شده درخصوص ملک خوزستان تشکر بعمل آمد و مقرر گردید تا انتهای کار مشکل قضائی ملک کانون این استان پیگیری و حل شود.

درخصوص آرای متفاوت دادگاه‌ها و محاکم مختلف درمورد موضوع ماده ۷۹ و ۸۱ آیین نامه که هم برای هیات مدیره هم همکاران مشکل ساز شده است، بحث و بررسی صورت گرفت و درنهایت مقرر گردید یا از طریق محاکم و یا از طریق کانون درخواست رای وحدت رویه به دیوان عالی کشور ارسال شود تا یکبار برای همیشه این مشکل حل شود و رای وحدت رویه مبنای کار دفاتر اسناد رسمی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه هیات مدیره، مقرر گردید دفتر حقوقی مسئول پیگیری تمام موضوعات حقوقی و شکایات کانون اعم از مستمری، بیمه، آیین نامه‌ها و… باشد. واحد حقوقی می‌بایست براساس صلاح و مصلحت موضوعات را پیگیری کرده تا به سرانجام برسند.

باتوجه به تعطیلات اعلام شده در هفته گذشته و سردرگمی سردفتران، مقرر گردید دفتر حقوقی گزارش کاملی در این خصوص با رعایت موازین قانونی و اجرایی تهیه کرده تا به مسئولین مربوطه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه ارسال شود تا درنهایت وضعیت دفاتر اسناد رسمی در تعطیلات فوق العاده و اضطراری مشخص شود. نظر اعضای هیات مدیره براین است که ساعات کاری دفاتر اسناد رسمی در روزهای تعطیل باید تابع تصمیمات اعلامی دولت باشد.

نامه واحد فناوری اطلاعات درخصوص تمدید چند قرارداد پشتیبانی مطرح و با انعقاد قرارداد با حداکثر افزایش ۳۰ درصدی موافقت بعمل آمد. این مصوبه باتوجه به مصوبات قبلی مبنی بر افزایش منطقی سالانه قراردادها و همچنین تناسب قیمت با خدمات ارائه شده، مورد موافقت قرار گرفت.

آقای تیمورپناه مدیر روابط عمومی کانون گزارش کاملی از کلیه اقدامات انجام شده توسط واحد روابط عمومی درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاتر اسناد رسمی (6 دی) ارائه داد. برخی پرداختی‌های مربوط به مراسم نیز مورد تصویب قرار گرفت و تاکید شد همکاران در واحد روابط عمومی تمام سعی و تلاش خود را انجام داده تا مراسمی مسنجم و بدون حاشیه برگزار شود.

نامه امور استان‌ها و ساختمان‌ها درخصوص ضرورت تعمیر و نگهداری وسایل سرمایشی و گرمایشی ساختمان‌های کانون مطرح و مقرر شد اقدامات فنی لازم در زمان معین انجام شود تا منجر به هزینه‌های بیشتر نشود.

لینک کوتاه

https://notary-news.ir/?p=120146

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *