×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصوبات جدید هیات مدیره کانون؛ مجمع عمومی شورایعالی و کمیته پارلمانی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصوبات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مورخ شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به شرح ذیل است:
درخصوص محاسبه سنوات خدمت دفتریار دوم‌هایی که کفیل دفتریار اول می‌شوند یا دفتریار اول‌هایی که کفیل سردفتر می‌شوند، مقرر شد هم دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران بررسی کامل انجام دهد هم جلساتی با سازمان ثبت اسناد و املاک برگزار شود تا در نهایت اگر سازمان پذیرفت مدت کفالت، جز سنوات محسوب شود، ترتیب اثر داده شود.
مقرر شد اسکن پرونده‌های مربوط به واحد بیمه و درمان همزمان با دریافت و پرداخت هزینه‌ها صورت گیرد تا دیگر نیاز به اسکن مجدد نباشد.
درخصوص تجمیع سوابق همکاران سردفتر و دفتریار که اخیرا قانون آن به تصویب رسید، مقرر شد نسبت به نحوه اجرایی و عملیاتی شدن آن، واحد حقوقی و مالی کانون سردفتران و دفتریاران به همراه برخی از اعضای هیات مدیره نظرات دقیق خود را جمع بندی کنند تا مطابق قوانین، مقررات و آیین نامه‌ها تصمیم لازم اتخاذ شود.
درباره نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی تنیس روی میز در شهر مقدس مشهد، پیشنهادی که واحد رفاهی ورزشی کانون به هیات مدیره ارجاع داده بود، مورد تصویب قرار گرفت.
جلسات مجمع عمومی کانون‌ها و جوامع سردفتری در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جلسه کمیته پارلمانی در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری جهت بحث و بررسی موضوعات مختلف حوزه سردفتری برگزار خواهد شد.
مقرر شد هیات مدیره کانون و کمیته پارلمانی مصوبات درحال تصویب مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی و رصد قرار دهند تا اگر مصوبه‌ای مربوط به دفاتر اسناد رسمی است، اقدامات لازم از سوی کانون انجام شود.
در جلسه هیات مدیره بر آغاز جدی کار واحد مالیاتی کانون تاکید شد که هرچه سریع‌تر اقداماتی که باید کانون انجام دهد، صورت گیرد تا همکاران در شروع فصل مالیاتی، با مشکل مواجه نشوند.
قطعی سامانه از موضوع دیگری بود که در جلسه هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفت. باتوجه به اینکه مقرر شده بود همکاران در روز پنج شنبه و شنبه برای به روزرسانی برخی موارد وارد سامانه شوند و برخی این کار را انجام ندادند، صبح شنبه به علت حجم ورودی زیاد، سامانه با اختلال مواجه شد که به سرعت مرتفع گردید.
همچنین مقرر شد پاسخ لازم به برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها علیه دفاتر اسناد رسمی توسط روابط عمومی تهیه و در رسانه‌ها منعکس گردد.
هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران حمایت خود را از همکارانی که در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند تا وضعیت حوزه سردفتری، صلاحیت‌ها و موضوعات مبتلابه این حوزه را برای دانشجویان و اساتید دانشگاه تبیین کنند، اعلام می‌نماید.
همچنین رای وحدت رویه موضوعات مختلف که توسط دفتر حقوقی کانون تدوین شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحات انجام شده توسط هیات مدیره تصویب شد و  مقرر گردید جهت سیر مراحل قانونی به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال گردد.
 
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد