×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
معاون قوه قضائیه بخشنامه کرد | مدال افتخار بر سینه «علی خندانی» سنجاق شد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در حاشیه جلسه فن آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران علیرضا سلیمی نائینی نایب رئیس سابق کانون و مدیرواحد فن آوری گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در این واحد به ویژه راه اندازی و تجهیز مرکز دیتاسنتر کانون را ارائه کرد.

در این جلسه تمامی حاضران و اعضاء متن تفاهم نامه فی ما بین کانون سردفتران و دفتریاران با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین بخشنامه حسن بابایی معاون قوه قضائیه به تمامی مدیران ادارات ثبت سراسر کشور و معاونان سازمان را مشاهده کرده و علی خندانی رسما خبر استفاده از زیرساخت های فن آوری کانون و مرکز دیتا سنتر را برای ارائه خدمات نرم افزاری و پشتیبانی از بخش بزرگی از خدمات ثبتی را اعلام کرد.

در این جلسه علیرضا سلیمی به نمایندگی از اعضای کمیته فن آوری کانون لوح تقدیر و مدال افتخار را به پاس حمایت ها و زحمات رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بر سینه علی خندانی سنجاق کرد. خندانی گفت: البته برخی صحبت ها تعارف است و در عمل آقای سلیمی در این راه بسیار زحمت فراوانی کشیدند و همه ما به آن واقف هستیم.

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: آذرماه ۱۴۰۱ در تاریخ دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران ثبت خواهد شد که این کانون با حمایت جامعه دفاتر اسناد رسمی توانست همگام با فن آوری های نوین و توسعه نرم افزاری و انقلاب پلتفرم ها حرکت کند و مهمترین قدم زیربار رفتن مرکز حرفه ای دیتاسنتر کانون بود.

قطعا اگر کانون اقدامی برای این حرکت هوشمندانه نمی کرد چه بسا در آینده ای نه چندان دور شاهد جایگزینی پلتفرم ها و فضای رقابتی با دفاتر اسناد رسمی بودیم. حالا با انعقاد این تفاهم نامه و بخشنامه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد افزایش خدمات در دفاتر اسناد رسمی و ارائه بهتر خدمات به شهروندان خواهیم بود و قطعا منافع قشر فرهیخته، حقوقدان و گمنام دفاتر اسناد رسمی هم در این تفاهم نامه میسر خواهد شد.

 

*آغاز تحویل مدیریتی

از خردادماه ۱۳۹۹ با مصوبه هیات مدیره علیرضا سلیمی نائینی بعنوان چهارمین مدیر واحد فن آوری کانون سردفتران و دفتریاران منصوب شد.

**وضعیت اتاق سرور کانون خردادماه ۹۹

۱) اتاق سرورکانون بدون رعایت استانداردهای نگهداری و امنیت در داخل ساختمان اداری کانون مستقر و فعال است.
۲) تجهیزات سرور کانون توانایی پشتیبانی از پورتال، وب میل و پایگاه اطلاع رسانی کانون را نداشت لذا از سایرشرکت های میزبان درخواست پشتیبانی ماهانه از سامانه های کانون شد.
۳) تجهیزات سخت افزاری و فضای اتاق سرورکانون امکان ارتقاء نداشت.

*طرح تحول واحد فن آوری کانون تدوین شد

از همان روزهای نخست تغییر و تحول مدیریتی در واحدفن آوری کانون سردفتران و دفتریاران موضوع تدوین طرح تحول این واحد در دستور کار قرارگرفت.

۱) برگزاری ۳۰ جلسه با کارشناسان خبره که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم همکاری داشتند.
۲) طراحی و تدوین طرح جامع واحد فن آوری کانون در مردادماه ۱۳۹۹ با تمامی جزئیات
۳) تحویل طرح جامع به رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مردادماه ۹۹
۴) تقدیم طرح تحول واحد فن آوری کانون به نصرالله جهانگرد نماینده ویژه رئیس جمهور در امور فن آوری اطلاعات که ۲۰ سال با کانون و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری و تعامل داشته است.

*۱۳ هدف و برنامه طرح تحول واحد فن آوری کانون

۱) ایجاد زیرساخت های لازم نرم افزاری و سخت افزاری مفاد مرتبط با حوزه دفاتر اسناد رسمی مندرج در سند تحول قضایی ابلاغی مورخ ۳۰ آذرماه ۹۹ رئیس قوه قضائیه
۲) ایجاد زیرساخت های لازم به منظور چاپ اسناد مالکیت تک برگ در دفاتر اسناد رسمی
۳) نگهداری، توسعه، بازنویسی، مدیریت، پشتیبانی سامانه ثبت الکترونیک اسناد و بخش های جانبی سامانه به صورت سرویس گرا
۴) ارائه سامانه احراز هویت حضوری
۵) ارائه سامانه احراز هویت غیرحضوری
۶) ارائه سامانه داده آمایی اسناد و اسکن دفاتر اسناد رسمی
۷) طراحی وب و اپلیکیشن جامع دفاتر اسناد رسمی و ارائه تمامی خدمات پیش نیاز تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی مانند امور مقدماتی تنظیم اسناد، نوبت دهی و …
۸) ایجاد زیرساخت وب و موبایل مربوط به جوابگویی به سوالات دفاتر اسناد رسمی در زمینه کار با سامانه ثبت الکترونیک اسناد
۹) تجهیز دفاتر اسناد رسمی به کارت خوان دوم صرفا جهت امور مرتبط
۱۰) طراحی، اجرا، مدیریت و پشتیبانی نرم افزارهای ساماندهی معاملات غیررسمی اعم از املاک، خودرو، مشارکت در ساخت و …
۱۱) ایجاد بانک اطلاعات جامع قوانین ثبتی به همراه دستیار هوشمند خبره برای جستجو در قوانین
۱۲) عملیات صدور و تمدید توکن امضای الکترونیکی به کارکنان و مدیران واحدهای ثبتی و اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب مرکز صدور ریشه قوه قضائیه
۱۳) ارائه طرح و ایجاد زیرساخت های لازم برای تسهیل و تسریع ایرانیان خارج از کشور به خدمات ثبتی در راستای تکالیف سند تحول قضایی

*طرح تحول واحد فن آوری تائید شد

شهریور ماه ۱۳۹۹ ذبیح الله خدائیان رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طرح تحول واحد فن آوری را با تمامی جزئیات تائید و دستور اجرای آن را صادر کرد.

*نماینده ریاست جمهوری تحسین کرد

شهریورماه ۱۳۹۹ نصرالله جهانگرد نماینده ویژه رئیس جمهور در امور فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به طرح تحول واحد فن آوری کانون سردفتران و دفتریاران با ارسال لوح تقدیر و سپاس از این اقدام کانون تقدیر و اجرای این طرح را موجب جبران عقب ماندگی های کانون دانست.

*هیات مدیره کانون تصویب کرد

طرح تحول واحد فن آوری اطلاعات کانون در تاریخ ۵ مهرماه ۱۳۹۹ با حضور تمامی اعضای هیات مدیره، ۲ مشاور واحد فن آوری اطلاعات و نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصویب شد.

*ایجاد مرکز دیتاسنتر کانون سردفتران و دفتریاران

باهدف اجرای کامل طرح تحول فناوری کانون سردفتران و دفتریاران و با توجه به امکانات موجود در حوزه فناوری کانون که امکان میزبانی از یک پایگاه اطلاع رسانی را هم نداشت، نخستین اقدام عملیاتی برای تحقق ۱۳ هدف برنامه جامع فن آوری، احداث مرکز « دیتا سنتر» (مرکزداده) بود، که بر اساس مصوبه ۵ مهرماه ۱۳۹۹ هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران عملیات اجرایی آن آغاز شد. دیتا سنتر یا همان مرکز داده به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی-امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارایه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت/اینترانت/اکسترانت) بکار گماشته می‌شوند. سازمان‌ها، شرکت‌ها، و افراد می‌توانند با به‌کارگیری سرویس‌های ارائه شده از طرف مرکز داده وبگاه‌ها، اطلاعات و سرویس‌های مبتنی بر شبکه خود را بر روی اینترنت (اینترانت-اکسترانت) راه‌اندازی کنند.

۱) مکان یابی

* سه مکان پارک علم و فن آوری (پردیس، دانشگاه تهران و وزارت ارتباطات) به دلیل قیمت مناسب، زیرساخت های لازم، محیط فن آورانه، دوری از مراکز سیاسی و نظامی و رعایت استانداردهای محیط کار انتخاب و مکان یابی شد که در نهایت پارک علم و فن آوری وزارت ارتباطات به دلیل دوری از پایتخت و دسترسی آسان و استفاده از تجربیات سایر پارک ها در مدیریت آن انتخاب شد.

۲) مناقصه ساختمان

*به موجب صورتجلسه شماره ۹۹۰۰۱/۳۶۱۷ مورخ ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۹ مقرر شد برای ساخت مجموعه دیتا سنتر کانون با برگزاری مناقصه محدود در مدت ۲ روز تمام اعضای هیات مدیره نسبت به معرفی پیمانکار جهت ارائه قیمت اقدام کنند. با گذشت چند هفته از این مهلت، هیچ یک از اعضای هیات مدیره نسبت به معرفی پیمانکار اقدام نکردند برای همین با اخذ استعلام قیمت از تعدادی همکاران و مدیران مرتبط با این بخش ، پس از اتمام وقت قانونی و پیشنهادات پیمانکاران، پاکت پیشنهادات قیمت در حضور اعضای هیات مدیره و محمد رعنایی نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گشوده و برنده مناقصه با کمترین قیمت پیشنهادی تعیین شد.

۳) ساخت ساختمان

* عملیات احداث ساختمان فن آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران در ۲ طبقه و زیرزمین در مدت زمان ۱۱۰ روز با سه شیفت کاری از ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ آغاز و خردادماه ۱۴۰۰ به پایان رسید.

۴) مناقصه تجهیزات

*برای خرید دیتا سنتر بر اساس نیازسنجی کانون آگهی مناقصه در روزنامه کثیرالانتشار منتشر شد و در نهایت سه شرکت اعلام آمادگی کردند. پیشنهاد شرکت ها برای خرید تجهیزات:

۱) دیتا سنتر ۵ رک هوآوی (آسیا) حدود ۱۵ میلیاردتومان
۲) دیتا سنتر ۱۷ رک اشنایدر (اروپا) حدود ۳۰ میلیارد تومان
۳) دیتا سنتر ۲۲ رک اچ پی (آمریکا) حدود ۷۶ میلیارد تومان

در نهایت با نظر کارشناسان به دلیل نیازواقعی خدمات دفاتراسناد رسمی و کانون و بر اساس اجرای طرح تحول فن آوری پیشنهاد دوم مورد قبول قرارگرفت و اسناد خرید پس از تائید هیات مدیره با حضور نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستور خرید آن صادر شد. همچنین سایر تجهیزات مرکزدیتا سنتر اعم از وسایل و تجهیزات اداری و تابلوهای برق، ژنراتور و تجهیزات اکتیو هم از طریق مناقصه خریداری شد.

۵) جانمایی دیتاسنتر

*پس از خرید دیتاسنتر محموله خریداری شده به وزن حدود ۱۰ تن از پارک علم و فن آوری پردیس تا محل ساخت ساختمان در شرق استان تهران در مدت زمان ۱۸ ساعت منتقل شد و در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ محموله به مقصد رسید و تحویل شد.

۶) افتتاح و بهره برداری

*در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور ذبیح الله خدائیان رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ساختمان فن آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران رسما افتتاح شد. همچنین در تاریخ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیتاسنتر کانون مورد بهره برداری قرارگرفت.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد