×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
معاون قوه قضائیه: سند تک برگی در دفاتر اسناد رسمی صادر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در جمع جامعه سردفتری در کانون سردفتران و دفتریاران گفت: ما به دنبال حاکمیت قانون هستیم و از هر ابزاری برای این مهم استفاده می کنیم تا بتوانیم قدم های خوبی را برای این عزیزان برداریم.

وی خطاب به جامعه سردفتری افزود: بیمه مسئولیت حرفه ای در نهاد شما باید اجرا شود، در برخی موارد بازرسان ما می روند بررسی می کنند و گزارش می دهند و گاهی افراد در دادگاها محکوم می شوند. بعضی از جاها خطا عمد نیست و سر دفتر ما محکوم می شود لذا بهتر است از همین امروز بحث بیمه مسئولیت حرفه ای را پیگیری کنید.

بابایی با بیان اینکه اگر می خواهیم روابط اجتماعی را تنظیم و تصویب کنیم باید اسناد عادی را از دور خارج کنیم گفت: باید برویم به سمت اسناد رسمی و انشاالله بتوانیم نقل و انتقال در خصوص اموال غیر منقول را در هر بحث و عمل حقوقی در غالب اسناد رسمی تنظیم کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک خبر خوشی هم به شهروندان داد و اظهار کرد: بحث صدور اسناد تک برگی در اجرا ماده ۳۵ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی، بخشنامه ای صادر کردیم که انشاالله اسناد تک برگی در دفاتر اسناد رسمی صادر شود. به نحوی که این اسناد از طریق سامانه ای در اختیار طرفین قرارمی گیرد و اگر نیاز به اوراق بهادار بود ادارات ثبت در اختیار مراجعه کننده قرار می دهند.

وی افزود: شما برادران و خواهران ما هستید و ما از هر ظرفیت قانونی استفاده خواهیم کرد و در چهارچوپ ظرفیت های قانونی  از شما حمایت خواهیم کرد.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد