×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نامه خندانی به رئیس رسانه ملی | عدالت رسانه ای برای جامعه سردفتری برقرارنشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی در نامه ای به پیمان جبلی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی از او خواست تا با توجه به تغییر نگاه و فضای این رسانه و تقویت روحیه عدالت رسانه ای و مردمداری در مدیریت جدید

بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر جبلی
ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

احتراماً با عرض تبریک حسن اعتماد رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جنابعالی، باستحضار می‌رساند همانطور که در جریان هستید در موضوع ماده ۲۹ قانون جرائم رانندگی اختلاف نظری میان جامعه سردفتری با نیروی انتظامی در الزام به ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد که جوسازی های رسانه ای برعلیه کانون سردفتران و دفتریاران و دفاتر اسناد رسمی از سوی بسیاری از رسانه ها و رسانه ملی صورت گرفت.

اما پس از سخنرانی حضرت حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه در دیدار با فعالان اقتصادی قزوین در مهر ۱۴۰۰ موضوع ضرورت استفساریه از مجلس شورای اسلامی در خصوص ماده ۲۹ قانون جرائم رانندگی فصل الخطاب قرار گرفت و پایان مناقشات شد. با این حال باز هم شیطنت های رسانه ای با اهداف خاص برعلیه دفاتر اسناد رسمی در حال وقوع است و این برخلاف منویات مقام معظم رهبری و تاکیئ معظم له بر تثبیت و ارتقای جایگاه سند رسمی در کشور است.

جناب آقای جبلی، مباحث و چالش های اخیر علیه جامعه سردفتری و ماده قانونی فوق الذکر کاملا یک طرفه، غیرمنصفانه و ناعادلانه از طریق رسانه ملی پخش شد و همچنان ادامه دارد که موجب آزردگی جامعه حقوقی کشور شده است. متاسفانه آن رسانه وزین که به گفته امام راحل (ره) حکم دانشگاه را دارد هیچ وقت برنامه، فضا و آنتنی برای بیان دیدگاه ها و حتی آموزش پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه سند رسمی برای قدیمی ترین و معتبرترین نهادحقوقی در حوزه ثبت لحاظ نکرده و اگر هم لحاظ می شد این کانون و جامعه سردفتری هیچ وقت به دنبال تخریب نهادها و سازمان ها نبوده است.

حتی علی رغم دعوت رسمی از خبرنگاران رسانه ملی در نشست های خبری که این کانون برگزار کرده است پوشش خبری درستی از شبکه های خبری انجام نشد.

لذا خواهشمند است نظر به رویکرد جدید و ابداعات اخیر سازمان صدا و سیما مبنی بر شفافیت و عدالت رسانه ای دستور فرمائید در برنامه های مختلف شبکه های صدا و سیما با حضور دستگاههای مرتبط و مدیران و کارشناسان کانون سردفتران و دفتریاران بصورت عادلانه به این مباحث مهم حقوقی پرداخته شود.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد