×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نخستین جلسه هیات مدیره جدید کانون | انسجام و همدلی رمز اصلی رفع مشکلات دفاتر اسناد رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، پس از گذشت ۷۶ روز از هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران بالاخره حکم انتصاب اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران بر اساس اولویت آرای ماخوذه از سوی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت رسمی و از طریق سامانه داخلی ثبت عصر روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ به منتخبان ابلاغ شد.

پس از ابلاغ نخستین جلسه منتخبان انتخابات هفتم عصر روز شنبه با حضور علی خندانی، محمدرضا اصلانی، مجتبی رضایی، محمد امین سالاریان، سعید کرمی زاده، علیرضا تیمورپناه، علی تقدیسی، احسان صادقیان، سعید منشی و سمیرا رفیعی نژاد با قرائت چند از آیات قرآن کریم با تلاوت سید هادی کسایی زاده (روابط عمومی کانون) رسما آغاز شد.

در ابتدای این جلسه علی خندانی بعنوان رئیس هیات مدیره دوره ششم گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: در این سه سال چالش های زیادی را همراه بودیم که همچنان هم ادامه دارد اما مهمترین آن در وضعیت کنونی موضوع صندوق بازنشستگی و رفاهی کانون است. البته برنامه های مفصلی در هیات مدیره قبلی داشتیم که در شورایعالی کانون های سردفتران و دفتریاران کشور مطرح شد که نیازمند چکش کاری و بررسی ابعاد حقوقی آن است.  با این حال با وضعیت اجرای قانون تسهیل کسب و کار و برگزاری آزمون سردفتری با چالش بزرگ تامین مالی صندوق روبرو خواهیم بود.

خندانی اظهار کرد: ریال به ریال مبالغی که به صندوق واریز می شود باید پاسخگو باشیم و حق هیچ گونه ریسکی نداریم چون کوچکترین تصمیم غلط سرمایه سردفتران و دفتریاران را به مخاطره می اندازد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران دوره ششم در ادامه گفته هایش به اجرای پروژه بزرگ و ملی ساخت، خرید و تجهیز مرکز فن آوری کانون و دیتاسنتر اشاره کرد و گفت: این کار بزرگ و ارزشمند ناشی از تصمیم هیات مدیره و همت علیرضا سلیمی نایب رئیس کانون بود که قطعا در آینده بسیار نزدیک ثمرات آن را تمامی دفاتر اسناد رسمی مشاهده خواهند کرد. برای همین دعوت می کنم هیات مدیره جدید در روزهای آغازین کار خود حتما از این مرکز حرفه ای بازدید داشته باشند.

خندانی از اعضای هیات مدیره خواست تا برای سه سال فعالیت خود برنامه جامع و کاملی ارائه دهند.

در ادامه جلسه هریک از اعضای حاضر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را یک به یک اظهار کردند.

محمد امین سالاریان:

در این برهه و فعالیت هیات مدیره جدید نیاز به انسجام و آینده نگری داریم و باید کاری کنیم که منصب سردفتری و دفتریاری برای همکاران ما جذاب شود. همچنین مشکلات معیشتی، هزینه ها، تولید سرمایه و غیره در دفاتر باید حل شود و برای خروج از این وضعیت لازم است که با اصلاح قوانین و استفاده از ظرفیت و صلاحیت ها مانند داوری وضعیت را تغییر دهیم.

محمدرضا اصلانی:

آرزوی موفقیت و همدلی و همراهی هیات مدیره جدید را دارم به ویژه آنکه چهره ها و سوابق همه نشان دهنده تجربه و مدیریت است. برای همین می خواهم اجازه ندهیم برخی افراد مانع وحدت و انسجام هیات مدیره در رسیدن به برنامه ها شوند. در مورد موضوع صندوق کانون هم به اعتقاد من باید باید کار فوری انجام داد.

علیرضا تیمورپناه:

امروز با پیشنهاد ارائه شده برای افزایش حق التحریرها حتی اگر هم اجرایی شود تازه به سال ۹۹ باز می گردیم. تحریر امروز مطابق با وضعیت سال ۹۶ است. برای همین اصلاح ماده ۱۳ و ۵۴ قانون واقعا ضروری است چون سران دفاتر با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

مجتبی رضایی:

اعتقاد دارم این هیات مدیره می تواند یک دست بر مشکلات فائق آید. هرچند در دوره های گذشته جامعه های سردفتری هزینه های زیادی پرداخت کرد اما امروز باید با اصلاح آیین نامه داخلی کانون، ماده ۵۴ و غیره از هر لحاظ با قدرت بیشتری ادامه دهیم. برای همین باید هر ۷ عضو هیات مدیره یک دست و متحد باشند. صندوق کانون را هم می توان جدا کرد و معتقدم به جای برنامه سه ساله برنامه ده ساله ای را با ابزار رفراندوم نهایی و تصویب کنیم و با این نقشه راه حرکت داشته باشیم.

سعید کرمی زاده:

همه عزیزان موارد مهم را بیان کردند. آرزو می کنم بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم تا سه سال دیگر جامعه سردفتری به این هیات مدیره، به کانون و به آنچه که رخ خواهد داد افتخار کنند.

علی تقدیسی:

هدف بزرگ را همت بزرگ خلق می کند که آن هم لازمه اش اتحاد است. وقتی همه با هم هماهنگ باشیم تصمیم گیری ها بهتر می شود. در مورد صندوق کانون هم می توانیم از مشورت و قانون گذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهره ببریم تا با حضور در جلسه هیات مدیره کانون این موارد را استماع کرده و پیشنهاد طرح ماده واحده ای را برای اصلاح قوانین ارائه کنند. پیشنهاد من این است که ورودی های جدید دفاتر اسناد رسمی به جای پرداخت ۱۰ درصد به صندوق کانون ۵ درصد برای رفاهی و آموزشی واریز کنند و ۵ درصد دیگر را خودشان تحت پوشش تامین اجتماعی قراربگیرند که با توجه به شرایط اقتصادی توجیه پذیر است. همین موضوع در صحن مجلس قرائت شود همگان به نقص قانون تسهیل کسب و کار پی می برند.

احسان صادقیان:

موارد زیادی مطرح است که یکی از آنها همین موضوع واریز ارزش افزوده به صورت آن لاین در دفاتر است. برخی موارد وقتی اصلاح شوند بارروانی دفاتر کمتر خواهد شد. انشا الله در جلسات بعدی هیات مدیره یک به یک به این موارد پرداخته شود.

سعید منشی:

شرایط نا امید کننده است برای همین ما باید موثر باشیم چراکه همیشه رو به منفی بودیم. موضوع صندوق کانون اهمیت دارد و تحریر دفاتر اولویت است لذا باید کاری کنیم که عاقبتمان یک دکه در کنار خیابان نباشد چون هزینه ها کمر دفاتر را شکسته است. با برنامه ریزی برای آینده موافق هستم.

سمیرا رفیعی نژاد:

تجربه من نسبت به شما عزیزان کمتر است اما در خدمت اهداف و سیاست های هیات مدیره خواهم بود. خواسته های به حق دفاتر زیاد است که قطعا به هیات مدیره منتقل خواهم کرد.

در پایان این جلسه علی خندانی گفت: تمامی نظرات را قبول دارم و برای برخی از آنها اقداماتی انجام شده که منتظر بودیم هیات مدیره جدید تشکیل شود. تلاش خواهیم کرد با رئیس قوه قضائیه دیداری داشته باشیم.

پس از پایان جلسه اعضای اصلی هیات مدیره برای تعیین سمت ها جلسه را ادامه دادند و سایر اعضا جلسه را ترک کردند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد