×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نشست خبری ۶ دی| آذربایجان شرقی| زمینه سو استفاده از برگ سبز فراهم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی، محمود حسن زاده عصر یکشنبه در نشست خبری ۶ دی ماه (گرامیداشت روزدفاتر اسناد رسمی، سردفتران و دفتریاران) در جمع خبرنگاران گفت: سند رسمی موجب امنیت مالکیت، شفافیت و آرامش روانی جامعه بوده اما برخی اقدامات در راستای سندگریزی مردم نتیجه ای جز افزایش پرونده های حقوقی و کیفری در محاکم قضایی می شود.

وی هرگونه هزینه تراشی برای مردم هنگام تنظیم سند را رد کرد و گفت: از تمام هزینه های دریافت شده برای تنظیم سند، تنها ۵ الی ۷ درصد به دفاتر ثبت اسناد تعلق داشته و بقیه به عنوان منابع درآمدی دولت، همان لحظه به خزانه واریز می شود.

حسن زاده با انتقاد شدید از آنچه اظهارات سخیف علیه دفاتر ثبت اسناد خواند، تاکید کرد: ادعاهایی چون دست بردن در جیب مردم توسط دفاتر ثبت اسناد، فقط با هدف فرافکنی و ایجاد سوءتفاهم در خصوص فعالیت قانونی این اماکن عنوان می شود. چرا که میزان حق الثبت تمام دفاتر اسناد رسمی را قانون تعیین کرده و همین مبلغ اندک هم چهارسال یکبار افزایش می یابد اما بقیه عوارض دریافت شده بر اساس قانون بودجه مصوب مجلس است.

*لزوم اصلاح قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تصویب قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار توسط مجلس و ارجاع به شورای نگهبان گفت: در این قانون، دفاتر اسناد رسمی همسطح با دیگر کسب و کارهای رایج در جامعه دیده شده این درحالی است که این مراکز بخشی از وظایف حاکمیتی را انجام می دهند. تصویب این قانون و اجرای آن موجب هرج و مرج حقوقی در جامعه خواهد شد و امیدواریم شورای نگهبان دفاتر اسناد رسمی را از شمول این قانون حذف نمایند.

*تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده است

حسن زاده در مورد موضوع تعویض پلاک خودرو گفت: تعویض پلاک خودرو امری منسوخ شده در بسیاری از کشورها است و باید تجدیدنظری در این خصوص انجام شود. باید به این موضوع دقت کرد که زمینه سو استفاده از برگ سبز فراهم است و شهروندان باید نقل و انتقال خودرو را در دفاتر اسناد ثبت و رسمی کنند.

*۴۰۰ دفترخانه در استان فعال است

حسن زاده از فعالیت ۴۰۰ دفتر خانه در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: شهری در استان وجود ندارد که دفترخانه نداشته باشد و امروز حدود ۳ هزار نفر در این دفاتر مشغول کار هستند و هزاران میلیارد تومان بودجه برای دولت تأمین کرده و هیچ‌گونه هزینه‌ای هم برای دولت ندارند اما متأسفانه هجمه‌های زیادی علیه آنها وجود دارد.

*دریافت مالیات و عوارض ثبت سند توسط راهور

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهانه مدافعان برگ سبز در خصوص کاهش هزینه های ثبت نقل و انتقال خودرو گفت: با اینکه در محافل عمومی شنیده می‌شود که پلیس راهنمایی و رانندگی مالیاتی برای نقل و انتقال خودرو دریافت نمی‌کند ولی از ۱۳ دی ماه طبق قانون این مالیات نیز اخذ می‌شود.

وی در خصوص جزئیات اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: این مالیات به میزان دو درصد برای خودروهای خارجی و یک درصد برای خودروهای داخلی است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد