×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نشست کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی با اداره کل امور مالیاتی استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، نشست کانون آذربایجان شرقی با اداره کل امور مالیاتی استان با موضوع بررسی موضوعات مالیاتی حوزه دفاتر اسناد رسمی در محل این اداره کل برگزار شد.

در ابتدا اعضای هیئت مدیره کانون استان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون چالش های حوزه سردفتری و اظهار نامه علمکرد مالیات بر مشاغل دفاتر اسناد رسمی استان، مالیات بر حقوق کارکنان، هیات های حل اختلاف مالیاتی، پروندهای مالیات بر ارزش افزوده، آمار اسناد غیر منقول، برخی از ابهامات مربوط به استعلام الکترونیک مالیات اموال غیرمنقول و مالیات اسناد مصالحه به شرط عمری پرداختند.

اعضای هیات مدیره کانون آذربایجان شرقی خواستار مبنا قرارگرفتن صرفا حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در بررسی پرونده های مالیاتی، تسریع در صدور مفاصا حساب دفاتر، تشکیل جلسه مجزا در رابطه با آموزش نحوه ارسال اظهار نامه مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۲ دفاتر اسناد رسمی و وصول مالیات اسناد مصالحه به شرط عمری معوض بر مبنای ماده ۶۳ قانون مالیات های مستقیم شدند.

در ادامه جلسه و بعد از توضیحات مسئولین و کارشناسان حاضر در جلسه، وحید کردستانی، معاون مالیاتی مرکز استان آذربایجان شرقی تعامل منطقی با مودیان را سرلوحه اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی دانست و با اذعان به اینکه هدف نهایی اداره کل وصول مالیات با اصول قانونی و توأم با عدالت مالیاتی است و این امر باید با در نظر گرفتن اصل مردم داری و تکریم ارباب‌رجوع همراه باشد. بر رفع ابهامات و مشکلات مالیاتی مرتبط با دفاتر اسناد رسمی تاکید و این امر را لازمه و پیش شرط تکریم مردم عنوان کرد.

در پایان این نشست، کردستانی با تاکید بر اجرای تفاهم نامه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ اداره کل امور مالیاتی و کانون سردفتران و دفتریاران اظهار داشت: موارد مطروحه و مورد تفاهم در جلسه امروز جهت اتخاذ رویه واحد در سراسر استان طی صورتجلسه ای به واحد های امور مالیاتی ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است؛ در این جلسه وحید کردستانی معاون مالیاتی مرکز استان، رئیس اداره حراست، دادستان انتظامی مالیاتی، رئیس اداره امور مالیاتی ۱۳۳۶ تبریز و جمعی از مسئولین و کارشناسان اداره کل امور مالیاتی و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد