نقش و مسئولیت پررنگ دفاتر اسناد رسمی در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

معاون اسناد اداره کل ثبت استان قم گفت: نقش و مسئولیت سردفتر و دفاتر اسناد رسمی در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول حساس و پررنگ تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مجید طاری، معاون اسناد اداره کل ثبت استان قم گفت: اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و همه اموال  علاوه بر پیشگیری از وقوع جرائمی از قبیل جعل، فروش مال غیر، کلاهبرداری های اسنادی و کاهش اختلافات، باعث ترویج و تقویت فرهنگ سند رسمی در جامعه می شود.

وی در ادامه افزود: بازرسی از اسناد تنظیمی نسبت به برخی از پلاک های ثبتی شهرستان قم در سالهای گذشته با حساسیت انجام و مجازات متخلفین نیز اجرا شده است، لیکن هنوز اشخاص ذینفع  مالباخته در این پلاک ها پیگیر احقاق حقوق خود در مراجع قضایی و ثبتی هستند که اداره کل ثبت اسناد و املاک و بازرسی این اداره وظیفه خود می داند در جهت شفاف سازی و کمک به احقاق حقوق این اشخاص پیگیر بوده و همکاری لازم را  انجام دهد.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم، کانون سردفتران ودفتریاران استان قم را کانونی فعال و منظم نسبت به حقوق اسناد و اموال مردم در این استان توصیف و اظهار امیدواری کرد: این کانون بعنوان الگویی در این خصوص برای سایر کانونهای سراسر کشور باشد.

وی همچنین از بازرسان این کانون در امر بازرسی دفاتر و پلاک های ثبتی مورد نظراداره ثبت تشکر و تقدیر کرد.

دراین نشست جواد حیدری، رئیس اداره بازرسی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم نیز گفت: نظارت کلی، سلامت و مهارت کارکنان دفاتر اسناد رسمی در جهت جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی در دفاتر اسناد رسمی مورد توجه جدی بازرسی است.

در این جلسه دوره ای محمدرضا محامد؛ رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم، رئیس بازرسی کانون و اعضاءهیات مدیره و بازرسان کانون به ارائه گزارش ها و نقطه نظرات خود در امر بازرسی اسناد، پاسخ استعلامات اسناد جاری و دفاتر اسنادرسمی پرداختند.

 

لینک کوتاه

https://notary-news.ir/?p=116766

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *