×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پلیس موظف به دریافت مالیات خودرو است| چرا سازمان امورمالیاتی تعلل کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی صبح روز شنبه در برنامه زنده رادیویی (رادیو اقتصاد) در مورد وصول مالیات خودرو گفت: قوانین حوزه مالیاتی به ویژه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده در سال های ۵۹، ۸۱ و ۸۷ دستخوش تغییراتی بود و در نهایت در سال ۱۴۰۰ این قانون به روز شد و وصول مالیات بر ارزش افزوده خودرو وظایفی را برعهده مراکز شماره گذاری خودرو یا همان پلیس قرارداد.

وی افزود: پیش از این فقط دفاتر اسناد رسمی به موجب ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده موظف به دریافت مالیات برنقل و انتقال خودرو بودند اما با قانون جدید نیروی انتظامی در مراکز شماره گذاری هم موظف به این اقدام شدند.

خندانی اظهار کرد: چون مراکز شماره گذاری خودرو طبق قانون مقدم بر اقدامات اولیه نقل و انتقال خودرو (تعویض پلاک) هستند لذا موظف هستند مالیات خودرو را وصول کنند و دیگر دفاتر اقدام به وصول مالیات نکنند که این کار رخ نداده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده تیرماه ۱۴۰۰ نهایی شد و پس از ابلاغ اجرای آن ۶ ماه به تعویض افتاد. سوال من این است که چرا سازمان امورمالیاتی در این ۶ ماه هیچ اقدامی برای تهیه نرم افزار و دسترسی نیروی انتظامی برای وصول مالیات خودرو نکردند؟

خندانی گفت: با این حال از ۶ فروردین ماه وصول مالیات از سوی نیروی انتظامی الزامی و اجرایی می شود و شهروندان طبق قانون در مراکز شماره گذاری خودرو باید مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد