×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
چالش های آئین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی محور گفتگوی الیاسی و عادلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمد الیاسی دادستان انتظامی سردفتران و دفتریاران کشور با هیئت‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی دیدار و در مورد مسائل مربوط به دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران، گفتگو کرد.

در این نشست، الیاسی به خلأ آئین دادرسی خاص رسیدگی به تخلفات در دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و وجود چنین آئین دادرسی را ضروری دانست و گفت: مسائلی که اصولاً وفق مجموعه بخشنامه‌های ثبتی با تذکر قابل‌حل است نباید گزارش شوند و در بحث بازرسی آنچه مهم است کیفیت و نه کمیت پرونده‌ها است. دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت و سازمان ثبت به‌عنوان یک خانواده بزرگ ثبتی هستند و باید با هم تعامل داشته باشند.

در این دیدار علی عادلی رئیس کانون سردفتران استان آذربایجان غربی از آئین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۱ انتقاد کرد و آن را دارای اشکالات شکلی و ماهوی زیادی دانست که الیاسی با تائید این مطلب، به لزوم اصلاح این آئین‌نامه تأکید کرد.

هم‌چنین علی عادلی نسبت به اجرای ماده ۱۳ قانون دفاتر اسناد رسمی انتقاد کرد و گفت: نظر بر اینکه ماده فوق در ارتباط با ماده ۱۹ قانون مجازات قبلی است لذا اجرای آن به لحاظ حقوقی و قانونی محل اشکال است و ما در این خصوص مکاتباتی با سازمان ثبت داریم و انتظار می‌رود جهت جلوگیری از اجحاف در حق کاتبین‌بالعدل، تصمیمات شایسته‌ای در این خصوص اتخاذ شود.

 

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد