×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کرمی زاده: کانون عیال وار است و هزینه های زیادی دارد | امورمالی ما از برخی شرکت های بورسی شفاف تر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «سعید کرمی زاده» در شانزدهمین مجمع شورای عالی کانون های سراسر کشور، با خیرمقدم به روسای کانون استان ها، گزارشی از وضعیت کلی امور مالی کانون و وضعیت بیمه و درمان ارائه کرد.

وی با اشاره به پانزدهمین مجمع شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری که سال گذشته در مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: سال گذشته از اوضاع نامساعد امور مالی کانون گفته بودم، کماکان وضعیت به همین شکل است اما با توجه به اصلاح و تصویب تعرفه ها و اجرای برنامه های حوزه انفورماتیک، به بهبود امید داریم.

خزانه دار کانون سردفتران و دفتریاران افزود: از ورود همکاران جدید حوزه سردفتری با آغوش باز استقبال کرده؛ در این راه کمک کننده آن ها خواهیم بود اما قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کانون را از حیث مالی با چالش مواجه کرده است. به قول یکی از اعضای هیات مدیره کانون تهران، کانون سردفتران و دفتریاران عیال وار است و هزینه های زیادی دارد و با حضور همکاران جدید، هزینه ها افزون تر هم خواهد شد.

کرمی زاده در ادامه آماری از تعداد بیمه شدگان کانون، بازنشسته ها و مستمری بگیران ارائه کرد و گفت: در حال حاضر به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر بیمه شده، یکهزار و ۷۶۵ نفر بازنشسته و  یکهزار و ۶۴۳ مستمری بگیر خدمات ارائه می دهیم.

وی با تاکید بر ایجاد سرمایه گذاری های مولد برای تامین هزینه های کانون، افزود: ما باید به سمت سرمایه گذاری مولد رفته و در عین حال ارزش دارایی هایمان را حفط کنیم. هزینه هایی که در این راستا برای مثال برای حوزه انفورماتیک انجام شده در راستای سرمایه گذاری مولد برای آینده و یاری به  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و برای انجام برنامه های هوشمندسازی خدمات ثبتی، حفظ دفاتر اسناد رسمی به عنوان یکی از ارکان جامعه حقوقی کشور است.

کرمی زاده تاکید کرد: برون سپاری حوزه املاک به دفاتر اسناد رسمی، طول عمر دفاتر را افزایش می دهد، با وضعیت فعلی، امیدواریم در انجام برنامه ها موفق باشیم و آن ها را به خوبی پیش ببریم.

خزانه دار کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری تسنیم که اعلام کرده بود هزینه های دفاتر اسناد رسمی شفاف نیست، تصریح کرد: ما هیچ ابایی از اعلام هزینه ها نداریم و گزارش آن همواره در اختیار همکاران است. در تالار شیشه ای بورس هم ممکن است برخی شرکت های بورسی شفاف سازی نکنند. در حالی که هزینه های کانون سردفتران و دفتریاران کاملا مشخص است، شفاف سازی در هزینه ها هم انجام می شود.  ضمنا در اجرای ماده ۷۸ آیین نامه اجرایی قانون دفاتر، هم مدیر داخلیِ منصوب شده از سازمان، بر هزینه ها نظارت می کند و عملکرد مالی ما هم به تایید یکی از موسسات حسابرسی رسمی می رسد که گزارش حسابرسی هزینه ها تا اواخر تیرماه هر سال به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال می شود.

کرمی زاده در ادامه به اقدامات حوزه بیمه و درمان اشاره کرد و گفت: وضعیت خوبِ فعلی درمان ناشی از زحمات جناب آقای علیرضا سلیمی بوده و در حال حاضر این حوزه کار عقب افتاده ندارد و کاملا به روز است.

وی آماری در رابطه با پرونده های تشکیل شده در سال گذشته و جاری ارائه و بیان کرد: تعداد پرونده های درمانی تشکیل شده در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۵۸ پرونده بوده که البته بخشی از هزینه های آن در ابتدای سال جدید پرداخت شده است. در سال ۱۴۰۳ هم تاکنون ۷ هزار و ۳۱۷ پرونده تشکیل شده که تا به الان همه پرونده هایی که تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه واصل شده رسیدگی و هزینه های آن یا پرداخت شده یا در شرف پرداخت است.

مدیر واحد بیمه و درمان کانون از حذف دفترچه های درمانی در آینده نزدیک و طراحی و اجرای سامانه جدید بیمه و درمان خبر داد و گفت: تاکنون با سامانه مادیکام در حوزه بیمه و درمان فعالیت می کردیم از اسفندماه سال گذشته، از طریق سامانه بیمه و درمانی که با زحمت کارشناسان انفورماتیک کانون ایجاد شده در حال فعالیت هستیم که در چند مرحله در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح، سامانه کارشناسان واحد بیمه و درمان بود. در این سامانه پنل کاربری برای همکاران سراسر کشور برای ارسال درخواست و ارسال مدارک، همچنین اعلام وضعیت درمانی آن ها ایجاد شده که این مرحله جز درباره بیماران و داروهای خاص، تقریبا عملیاتی شده و تا پایان اردیبهشت ماه کاملا اجرایی می شود.

کرمی زاده افزود: فاز دوم سامانه، تایید الکترونیکی و آنلاین نسخ دارویی است، پنلی برای داروخانه های طرف قرارداد برای ورود اطلاعات ایجاد می شود و بدون نیاز به ارسال تصویر نسخه برای همکاران ما که پیش از این از طریق پیامرسان ایتا انجام می شد، خود سامانه در کمتر از یک دقیقه به صورت الکترونیکی نسخه را تایید می کند. در واقع با این عمل، سقف هزینه های داروخانه و آن محدودیت ۵۰۰ هزار تومان از بین می رود.

مدیر واحد بیمه و درمان کانون از صدور معرفی نامه از سوی مراکز درمانی در فاز سوم خبر داد و گفت: در این مرحله، پنلی برای مراکز درمانی برای ثبت اطلاعات و همچنین صدور معرفی نامه ها ایجاد می شود تا خود مراکز با ما در ارتباط باشند. در حال حاضر تایید و ارسال در خواست و معرفی نامه همکاران از سوی کارشناسان ما در حوزه درمان انجام می گیرد. نکاتی که باید در این خدمت دیده شود کاملا در سامانه مشخص شده است.

وی همچنین از طراحی پنلی برای همکاران و رابطان بیمه و درمان در کانون های استان و شهرستان در فاز بعدی خبر داد و بیان کرد: این پنل برای سهولت در خدمات رسانی سریع به همکاران و رابطان بیمه و درمان در کانون های استانی و شهرستان ها است که برای آن هم اقداماتی در دستورکار داریم.

کرمی زاده تصریح کرد: از لحاظ قوانین بیمه ما مجبوریم اصل مدارک را داشته باشیم و در هر صورت این اصول باید گرفته شود، امیدواریم بتوانیم برنامه های آینده و کار با سامانه جدید بیمه و درمان را با موفقیت انجام دهیم.

وی افزود: تمام هدف ما خدمات رسانی سریع و به روز به همکاران است، اگرنارضایتی وجود داشته باشد سعی می کنیم تا رضایت نسبی همکاران را به دست بیاوریم و در این راه تلاش خواهیم کرد. بنده و همه همکارانم در واحد بیمه و درمان شبانه روز پاسخگوی سوالات هستیم.

کرمی زاده همچنین از همراهی، همکاری و زحمات علی خندانی رئیس کانون، محمدرضا اصلانی نائب رئیس و علیرضا سلیمی مدیر سابق واحد بیمه و درمان کانون، همه اعضای هیات مدیره کانون تهران و اعضای شورای عالی کانون های سراسر کشور تشکر و ابراز امیدواری کرد تا با طراحی و تدوین برنامه های جدید، خانواده دفاتر اسناد رسمی شرایط بهتری را هم از نظر معیشت و هم از نظر بیمه و درمان تجربه کنند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد