×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کشف تخلف از سوی یک سردفتر اسناد رسمی | دست زوج کلاهبردار رو شد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، رحیم نصیرپور، سردفتر اسناد رسمی ۷ زنجان از کشف تخلف در اعلام هویت کذب در دفتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: شخصی که قصد داشت به جای یک نفر دیگر مالکیت سند را انتقال دهد، توسط دفتر اسناد رسمی شناخته شده و جلوی این تخلف گرفته شد.

وی افزود: پیش از این تنظیم اسناد بر اساس شناسنامه و کارت ملی و به صورت فیزیکی انجام می‌شد، اما اکنون با کارت ملی و از طریق ارتباط دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط با سامانه (احراز هویت) ثبت احوال انجام می‌شود.

همچنین استفاده از سامانه ثنا هم اکنون در دفاتر اسناد رسمی اجرا می‌شود، و افرادی که کد ثنا داشته باشند می‌توانند کد را به دفاتر اسناد رسمی ارائه دهند و از طریق کد ثنا این اطلاعات حقوقی به دفاتر اسناد برای احراز هویت ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی یکی از دقیق‌ترین احراز هویت‌هاست، گفت: همین دقت در ثبت سند موجب کشف یک تخلف شد. چند هفته پیش شخصی برای انتقال مالکیت سند از همسرش به نام خود به دفترخانه مراجعه کرده بود و در نگاه اول همه چیز قانونی بود.اما در مرحله نهایی یعنی احراز هویت معلوم شد که این خانم همسر وی نبوده و این دو نفر با همدستی هم در تلاش هستند تا مالکیت را به صورت جعلی انتقال دهند.

 

کشف تخلف از سوی یک سردفتر اسناد رسمی | دست زوج کلاهبردار رو شد!

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد