×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
۷ مرحله خرید و فروش خودرو در انگلیس قبل از ثبت سند در دفترخانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران در کشور انگلیس هم به نوعی برگ سبز خودرو به نام V5C صادر می شود که یک سند مهم در مورد ماشین شما است. V5C یا “دفترچه گزارش” یک سند کاغذی است که توسط DVLA برای نگهدارنده ثبت نام شده یک وسیله نقلیه صادر می شود. این شامل تمام جزئیات خاص در مورد خودرو است و برای اطلاع رسانی به DVLA از هرگونه تغییر، از جمله زمانی که یک وسیله نقلیه به مالک جدید فروخته می شود یا تغییر نام و آدرس استفاده می شود. همچنین در صورتی که خودروی اصلاح شده، از بین رفته یا اسقاط شده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق DVLA، یک V5C نمی تواند به عنوان مدرک مالکیت استفاده شود. ممکن است نام شما روی سند نوشته شده باشد، اما این فقط نشان می‌دهد که مسئول ثبت نام و مالیات خودرو چه کسی است، نه اینکه به طور قانونی مالک آن باشد.
 
DVLA به مالکان اجازه می‌دهد تغییر مالکیت یا تغییر آدرس یک وسیله نقلیه را در وب‌سایت خود ثبت کنند. این ویژگی نسبتاً اخیراً معرفی شده است و به گونه‌ای طراحی شده است که با صرفه‌جویی در انجام کار مربوط به V5C، جدا کردن آن و ارسال آن به DVLA، روند به‌روزرسانی جزئیات را بسیار سریع‌تر کند.
 
در کشور انگلیس همه فرایندشماره گذاری خودرو آن لاین انجام می شود. اگر خودرویی را می فروشید، تمرین خوبی است که مطمئن شوید V5C برای وسیله نقلیه دارید و سالم و بدون آسیب است یا نه؟!
هنگامی که در مورد معامله ای برای فروش اتومبیل خود به توافق رسیدید، وقت آن است که به DVLA اطلاع دهید که مالک وسیله نقلیه تغییر کرده است. اگر قصد انجام این کار را به صورت آنلاین دارید، باید آدرس ایمیل مالک جدید را حذف کنید زیرا باید این اطلاعات تماس را ارائه دهید.

**مدارک ضروری برای فروش خودرو:
 
۱) دفترچه ثبت نام
شما به دفترچه گزارش یا سند V5C خود نیاز دارید تا به DVLA اطلاع دهید که دیگر نگهبان خودرو نیستید.
۲) گواهی رزرو و خرید
معمولاً خریداران با پرداخت هزینه ودیعه، خودرو را برای خود رزرو می‌کنند و در این بین، مابقی وجه را نیز هماهنگ می‌کنند.
۳) سابقه خدمات
ارائه سابقه خدمات کامل به خریداران، اعتماد آنها را به خودروی شما افزایش می دهد، زیرا نشان می دهد که خودروی شما در طول زمان به خوبی نگهداری شده است و مسافت پیموده شده خودرو را مجدداً تأیید می کند. شما باید دفترچه خدمات و رسیدها را به عنوان مدرک در اختیار خریدار قرار دهید.
 
۴)گواهی MOT
گواهی MOT به عنوان مدرکی است که وسیله نقلیه شما قابل حمل است و استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کند.
۵) بیمه نامه
هنگامی که خودروی خود را فروختید، به یاد داشته باشید که به بیمه‌گران خود بگویید که دیگر مالک خودرو نیستید تا پوشش بیمه شما فوراً لغو شود و دیگر هزینه‌ای از شما دریافت نشود. ممکن است برای همین کار هزینه کنسلی از شما دریافت شود.
 
۶) گارانتی خودرو
اگر گارانتی معوقی برای خودرو وجود دارد، باید به شرکت اطلاع دهید که خودرو را فروخته‌اید و در صورت قابل انتقال بودن مدت گارانتی باقی‌مانده، همراه با ارائه مدارک گارانتی به خریدار اطلاع دهید.
 
۷) رسید قطعات خودرو
همچنین می‌توانید برای هر قطعه خودرویی که تعویض کرده‌اید رسید به خریدار ارائه دهید. شما باید این رسیدها را با دقت نزد خود نگه دارید، به خصوص اگر به عنوان مدرک ضمانت عمل می کنند.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد