×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برگزاری دومین جلسه آموزشی کانون برای بازرسان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

محمدرضا اصلانی، نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: براساس ماده ۶۶ قانون دفاتر اسناد رسمی، کانون سردفتران و دفتریاران باید با هدف بازرسی از دفاتر اسناد رسمی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری داشته باشد. بنابراین جلسات آموزشی ماده ۶۶ و اتخاذ رویه ای واحد در نحوه بازرسی ها و تهیه گزارشات برای همکاران بازرس هم به طور حضوری هم وبینار با حضور ۳۰ استان‌ و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور درمحل سالن اجتماعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  برگزار شده است.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران که روز سه شنبه مورخ  ۱۴۰۲/۳/۳ در دومین جلسه آموزشی حضور داشت افزود: در جلسه قبلی با تاکید به پاکدستی اکثریت قریب به اتفاق جامعه دفاتر اسناد رسمی، اهمیت و ضرورت بازرسی از دفاتر اسناد رسمی عنوان‌ شد که مهم‌ترین فلسفه آن پیشگیری از وقوع تخلفات و مقابله با تخلفات هر چند اندک جهت تطهیر هر چه بیشتر فضای جامعه دفاتر اسناد رسمی است. همچنین به مباحثی چون نحوه گزارش نویسی صحیح و استاندارد با رعایت اصول و قواعد حقوقی ، مرور زمان موضوع ماده ۴۶ قانون دفاتر اسناد رسمی،  گواهی عدم انجام معامله و ثبت حضور متقاضی در دفتر اندیکاتور سردفتر نیز پرداخته شد.

اصلانی تصریح کرد: در این جلسه هم به صورت کاربردی به مباحث اختلافی در خصوص اسناد وکالت، اقرار ، شهادتنامه و همچنین نحوه محاسبه و وصول حق الثبت برخی اسناد مالی اشاره شد که امیدوارم اینگونه جلسات با همکاری کانون‌ و سازمان ثبت تداوم داشته باشد.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد