×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دیدار اعضای هیات مدیره کانون استان مرکزی با مدیرکل جدید ثبت اسناد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، به مناسبت انتصاب حسین دلاوری به عنوان سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی از سوی معاونت قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، نشستی با مدیرکل جدید در اداره کل ثبت استان برگزار کردند.

مصطفی سرخیل رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی در این جلسه با عرض تبریک به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت انتصاب دلاوری را تبریک گفت و اظهار کرد: با حضور آقای دلاوری به عنوان یک نیروی باسابقه بومی استان که شناخت کاملی از همکاران سراسر استان دارند چشم انداز خوبی در آتیه برای همکاری و تعامل در حوزه‌های مرتبط کاری داشته باشیم.

سرخیل با اشاره به اهمیت موضوع برون سپاری ها با توجه به مقرره جدید برنامه هفتم توسعه گفت: قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجازند امور فاقد ماهیت قضایی یا حاکمیتی که امکان انجام آنها از طریق برون سپاری یا مشارکت با بخش خصوصی دارد را برون‌سپاری کنند لذا ظرفیت دفاتر اسناد رسمی بسیار مساعد و مناسب این مهم است و دفاتر اسناد رسمی با در اختیار داشتن دیتاسنتر مجهز کانون و فعالیت های پیشرونده ای که در جریان است مستعدترین بخش از قوه قضاییه و سازمان ثبت است که می‌تواند به افزایش سرعت در خدمات ثبتی تا پایان اجرای قانون برنامه کمک کند.

.سرخیل در ادامه اظهار کرد: با توجه به تحولات گسترده در حوزه فن آوری، مفهوم سند رسمی الکترونیک باید جایگزین سند رسمی سنتی گذشته شود و نگاه قضات هم با توجه به رشد فزاینده نقش و جایگاه آی تی در فرآیند قضایی به سند رسمی الکترونیک به عنوان دلیل مثبت مدعی که نیاز به همراهی قرائن دیگری ندارد تغییر خواهد کرد.وی در ادامه اظهار داشت در بحث ازدیاد تعداد دفاتر اسناد رسمی نیز حقوق و امنیت اقتصادی مردم می بایستی مرعی نظر باشد.

حسین دلاوری سرپرست جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در این دیدار با تاکید برجایگاه رفیع سند رسمی در سیر تحولات ثبت اسناد در کشور نوید اقدامات خوب در سازمان در خصوص فرآیند های سند رسمی را داد و اظهار کرد: تمام تلاش خود در جهت حفظ جایگاه و ارتقای اعتبار اسناد رسمی را در کنار سایر ماموریت های محوله مصروف خواهد نمود. ودر ادامه هم از آمار کم تخلفات دفاتر اسناد رسمی و کاهش قابل توجه پرونده های انتظامی در استان مرکزی اظهار خرسندی کرده و اظهار نمود شاهد این باشیم تعداد تخلفات در پرونده های انتظامی استان به صفر برسد.

محمد علی حمزه لو معاون امور اسناد استان با اشاره به در جریان بودن اصلاح بازطراحی سامانه ثبت آنی در حوزه‌های مختلف از جمله ثبت شرکتها، اجرا و ثبت اسناد در استفاده از ظرفیت کانون استان و همراهی و همفکری در حوزه بازرسی دفاتر تاکید کرد.

در این دیدارابوالفضل محتشم و زهره عزیزی به ترتیب بعنوان رئیس اداره بازرسی و جانشین دادستان انتظامی سردفتران  از پیشنهاد بازرسی های ترکیبی ادارات ثبت اسناد و کانون استقبال کردند ومقرر شد کانون استان مرکزی لیست همکاران واحد بازرسی خود را به اداره کل ثبت استان معرفی کند.

در پایان این دیدار حسین دلاوری و هیئت همراه از محل کانون استان بازدید و از مقام آوران ورزشی کانون استان در مسابقات کشوری تجلیل کردند.گفتنی است در مسابقات کشوری کانون سردفتر شهر خنداب اراک در مسابقات شطرنج کشوری، عنوان قهرمانی ومحمدی سردفتر اراکی عنوان سومی کشور را کسب کردند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد