×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
«فیبر تاریک» دفترخانه ها را روشن می کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه شورای سیاست گذاری حوزه فناوری کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور «صفدر کشاورز» معاون امور اسناد، «سید ستار هاشمی» معاون توسعه و خدمات الکترونیک سازمان ثبت، کیانی مدیرکل امور اسناد و سردفتران، «علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، «علیرضا سلیمی» مدیر واحد فناوری کانون، همچنین مدیران کل امور اسناد و فناوری سازمان ثبت با محوریت موضوع ارتقا شبکه فناوری در محل سالن جلسات کانون سردفتران برگزار شد.

علی خندانی درباره دستور کار این جلسه گفت: در حوزه توسعه فناوری کانون و سامانه ثبت قرار بود شبکه سخت افزاری، نرم افزاری به طور کلی زیرساخت های فناوری را ارتقا دهیم، همچنین مهمترین بحث ارتباط واحد از طریق کابل واحد در دفاتر اسناد رسمی با مجموعه سامانه ثبت الکترونیک بود که به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی افزود: امروزه دفاتر اسناد رسمی هر کدام با یک شبکه ارتباطی از اپراتورهای موجود در کشور متصل هستند که یکی از دلایل اختلال در شبکه ارتباطی میتواند این باشد. چراکه این تفاوت شبکه در هر منطقه ای جوابگو نیست.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از ارتقاء شبکه ارتباطی در قالب « فیبر تاریک » برای دفاتر و سامانه ثبت اسناد خبر داد و گفت: با وجود این شبکه، اختلال های سامانه و قطع و وصلی ها کاهش یافته و یا از بین میرود. اگر پس از اجرا بار دیگر مشکلی از سوی سامانه ها ایجاد شد براحتی می توان منشا آن را جستجو کرد.

خندانی اضافه کرد: استفاده از فناوری فیبر تاریک در شبکه انتقال داده باعث تقویت بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلتفرم های دیجیتال می شود.

براساس این گزارش؛ فیبر تاریک، به تار خاکی گفته می‌شود که در عمق ۱۵۰ سانتی‌متری زمین معمولی، ۹۰ سانتی‌متری زمین‌های سنگی (با لوله پلی‌‏اتیلن) و ۶۰ سانتی‌متری زمین‌های خیلی سخت (با لوله و بتن) دفن شده و دو طرف آن به هیچ تجهیز ارتباطی فعالی متصل نشده است.

شبکه‌های فیبر تاریک ظرفیت بسیار بالایی داشته و قدرت سیگنال عالی را ممکن می‌کنند. این شبکه به صورت یک اتصال کاملاً اختصاصی برقرار می‌شود. این بدان معنی است که فقط ترافیک کسب‌و‌کار شما از آن عبور می‌کند.

فیبر تاریک یک انتخاب عالی برای سازمان‌هایی است که به یک سرویس اختصاصی، با ظرفیت و سرعت بالا و ایمن برای انتقال داده‌های خود نیاز دارند. البته جالب است بدانید از این فیبرها تنها برای انتقال داده‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه در تحقیقات زلزله و نظارت بر خاک منجمد نواحی قطبی نیز کاربرد دارد.

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد