به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی با اشاره به اهمیت رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی گفت: ما نیازمند آن بودیم تا ۹ هزار دفاتر را رتبه بندی کنیم که متقاضیان تنظیم سند بدانند به کدام دفاتر جهت ارائه خدمات با کیفیت می توانند مراجعه کنند.
وی افزود: هدف این رتبه بندی کسب رضایتمندی مردم است و از سویی دیگر برای خود سردفتران نیز در تعیین محل خدمت، جابه جایی آنها و سقف کاری و تنظیم اسنادشان موثر است.
شایان ذکر است به منظور رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی شاخص های مختلفی پیشنهاد شده و در نهایت سه شاخص اصلی و مهم توسط کارگروه نهایی گردید. این شاخصها اطلاعات مورد نیاز خود را از بانکهای اطلاعاتی و سامانه نظر سنجی از مراجعین اخذ می نمایند. این سه شاخص عبارتند از: ۱. میزان رضا یتمندی مراجعین با بیشترین تاثیر در رتبه بندی دفاتر یعنی 65 امتیاز از 100 امتیاز ۲. عدم ارتکاب تخلفات انتظامی و عدم محکومیت های کیفری با 25 امتیاز از 100 امتیاز ۳. میزان سوابق سردفتر با 10 امتیاز از 100 امتیاز.
اضافه می شود بحث و بررسی در خصوص ایجاد کارگزاری های فنی و واگذاری برخی تکالیف به آنها در راستای اجرای قانون الزام و به طور ویژه سامانه موضوع ماده ۱۰ این قانون از دیگر موضوعات مهمی بود که در دستور کار شورای عالی تحول و تعالی سازمان قرار گرفت. در پایان این جلسه نیز نادر کارگر به عنوان مدیر کل مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان منصوب شد.