به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، عیسی اورج زاده مدیر کل امور مالیاتی استان در دیدار هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی که در محل اداره کل پیرامون بررسی مسائل مالیاتی دفاتر اسناد رسمی استان برگزار شد با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی یار کمکی سازمان امور مالیاتی بوده و نهادی قانونمند می باشند اظهار کرد: با کانون سردفتران و دفتریاران استان تعامل بسیار خوبی داریم و بازرسی های کارشناسان ما از دفاتر حاکی از قانون مداری آنها و روند سالم امور دارد.
محمود حسن زاده ریاست کانون سردفتران و دفتریاران استان با قدردانی از تعامل سازنده مسئولین و کارشناسان امور مالیاتی استان با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی در کنار وظیفه اصلی خود که تنظیم سند رسمی می باشد افتخار وصول مالیات قانونی را نیز برعهده دارند، توسعه استعلام الکترونیک نقل و انتقال املاک را خواستار شده و از رضایت بیش از پیش مردم در رابطه با این امر خبر داد.
حسن زاده به همراه مرتضی مشهدی، محمد علی جبارزاده، حمداله حاتم زاده بخشایش، امیر صمد مهدوی نیا و خانم اشرف نصیری از اعضای هیئت مدیره با بیان برخی از موضوعات مرتبط با دفاتر من جمله در رابطه با برخی از مشکلات و ایرادات استعلام الکترونیک نقل و انتقال املاک، تاخیر طولانی مدت در صدور برخی از مفاصا حساب پرونده های سرقفلی، عدم وجود وحدت رویه در برخی از موارد فی مابین ادارات مالیاتی شهرستان ها با مرکز استان، مشکلات مربوط به اسناد مصالحه به شرط عمری، عدم رعایت اصول دادرسی در هیئت های حل اختلاف مالیاتی، عدم تفکیک درآمد دفترخانه از واریزی های غیر مرتبط در زمان بررسی اظهار نامه مالیات بر مشاغل، عدم رعایت رای دیوان عدالت اداری مبنی بر مشمول نبودن دفاتر اسناد رسمی در رابطه با ارسال آمار معاملات فصلی را یادآور شده و تسری ارسال آمار اسناد غیرمنقول به صورت سیستمی در تمامی شهرستان های استان و تعیین تکلیف اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در دفاتر اسناد رسمی با عنایت به اجرایی شدن واریز آنلاین ارزش افزوده در دفاتر اسناد رسمی را خواستار شدند.
در پایان این جلسه کردستانی معاونت اداره کل مالیاتی استان و نیز کارشناسان مرتبط ضمن بررسی و تبیین موارد مطروحه بر تداوم جلسات مشترک تا رفع موانع و تسهیل امور و نیز ارتقای همکاریهای مشترک تاکید نمودند.