برای دریافت نرم افزار «کاتب» به این صفحه مراجعه کنید؛ کاتب فاصله شما به دفاتر اسناد رسمی را حذف کرده است.

لینک نرم افزار کاتب

دیدار نوروزی هیات مدیره با کارکنان کانون | خندانی: سال سختی در پیش داریم

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سردفتران جدید با سردفتران فعلی در ارائه خدمات و اجرای قانون تفاوتی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دیدار نوروزی رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با کارکنان، بعد از ظهر شنبه ۱۶ فروردین در محل سالن اجتماعات مرحوم عظیمیان کانون برگزار شد.

علی خندانی با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان اظهار کرد: امیدوارم سال ۱۴۰۴ سالی پر از خیر و برکت، صحت و سلامت و عافیت کامل برای همه همکاران عزیز و خانواده های محترمشان باشد.

وی همچنین فرارسیدن سال جدید را به سردفتران، دفتریاران و کارمندان دفاتر و خانواده آن ها در سراسر کشور تبریک گفت و برای همه آن ها آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه با خداقوت ویژه به کارمندان واحدهای کانون، برای آنان سلامتی و توفیق در تمام مراحل زندگی و خدمت گزاری، آرزو کرد.

*در سال جدید ۳ هزار سردفتر رسما عضو خانواده دفاتر اسناد رسمی می شوند

خندانی، گذشت سال ها و فرارسیدن سال جدید را فرصتی برای تغییر و تحول جدی در حوزه کاری و مدیریتی دانست و افزود: در سال ۱۴۰۴ با موج جدیدی از ورود عملی همکاران جدید به عرصه سردفتری رو به رو خواهیم بود که تعداد آن ها تاکنون نزدیک به ۳ هزار نفر است. این تعداد نزدیک به نصف تعداد دفاتری است که تا به الان مشغول به کار بودند که مراجعه کنندگان شما در سراسر کشور خواهند بود.

*سال ۱۴۰۴ سالی سخت، پر کار و پرتلاش است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران سال ۱۴۰۴ را سالی پرکار و پرتلاش برای قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و کانون سردفتران و دفتریاران ارزیابی کرد و گفت: با همه انتقاداتی که به قانون صدور تسهیل مجوزهای کسب و کار داشته و داریم اما همه افرادی که از طریق این قانون به جرگه سردفتری پیوسته اند الان سردفتر و همکار ما هستند و احترام آن ها برمن و همه ما واجب است.

*سردفتران جدید با سردفتران فعلی در ارائه خدمات و اجرای قانون تفاوتی ندارند

خندانی تاکید کرد: هر آنچه براساس قانون، مقررات، آیین نامه و دستورالعمل ها به همکاران فعلی ما تعلق می گیرد به تمام همکاران جدید هم ارائه خواهد شد و از این نظر هیچ تفاوتی ندارد. ما سردفتران هم باید این افراد را به عنوان همکاران جدید خود بپذیریم، کمک آن ها باشیم، به آن ها آموزش دهیم و در اجرای مقررات و قوانین در کنار همدیگر بایستیم و آن ها را هم در انجام وظیفه قانونی خود در چارچوب این قوانین قرار دهیم.

*ضرورت ایجاد نظم و انضباط کاری در سال جدید؛ وجدان هر فردی بالاترین ناظر است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ایجاد نظم و انضباط و دقت در انجام کار از سوی همکاران را گوشزد کرد و افزود: این مهم را از همین ابتدای سال سرلوحه کار خود قرار دهید. اگر نظم و دقت در انجام کار نداشته باشیم به مشکلات جدی برمیخوریم. بخش زیادی از مسائل در کانون، موضوعات مالی و بسیار حساس است که همه واحدها با آن در ارتباط هستند. خدای ناکرده یک اشتباه و ضرر در انجام وظایف و ارائه خدمات به همکاران، خسارت به مجموعه کانون و ۱۲ هزار سردفتر و در آینده به تعداد بیشتری است چرا که امانتِ در دست ما حق الناس است. به عقیده من حتی در حوزه کانون حساسیت موضوعات مالی از مجموعه های دولتی بالاتر است. بنابراین از همکاران می خواهم دقت در انجام وظایف خود و امور مالی را سرلوحه اصلی کار خود قرار دهند به هیچ عنوان دچار کم دقتی به خاطر حجم کار، خستگی و یا روزمرگی نشوند.

خندانی همچنین به موضوع انضباط کاری اشاره و تاکید کرد: نباید کسی حضور ما را کنترل یا نظارت کند. وجدان هر فردی بالاترین ناظر است. ورای اینکه هر کارمندی چقدر مزایا و حقوق دارد نباید مانع از انجام وظایف شود. فردی که پذیرفته در این مجموعه کار و فعالیت کند براساس چارچوب عملکردی انجام وظیفه می کند و به اجبار و اکراه نمانده است. البته مطالبه حق هر کارمندی است اگر جایی احساس کردید حقوق شما ضایع می شود مطالبه گر باشید اما در اجرای وظایف خود کوتاهی نکنید.

*در ارائه خدمات به همکاران سراسر کشور قائل به تبعیض یا تفکیک نیستیم

وی همچنین موضوع رضایتمندی همکاران را مورد توجه قرار داد و گفت: از مهمترین نتایج ارائه خدمات ما در کانون رضایتمندی همکاران است. اینکه آن ها از عملکرد ما از صمیم قلب رضایت داشته باشند اگر می گوییم اینجا خانه دوم شما است واقعا این احساس را داشته باشند و یک امر دیکته شده نباشد. بنابراین برخوردها و نحوه گفتار مهم است. وجود نارضایتی در هر مجموعه ای طبیعی است در واقع هنر اصلی همکاران در مدیریت و ارائه خدمت به قشری که بعضا ناراضی است، نمود واقعی خواهد داشت.

خندانی با بیان اینکه در ارائه خدمات به همکاران قائل به تبعیض یا تفکیک نیستیم، اظهار کرد: خدمت به همکاران ما در هر نقطه ای از ایران چه در دورترین نقطه کشور چه در تهران به یک اندازه و تناسب است و هر دو به یک نوع و از یک طریق مشترک خدمات دریافت می کنند. اتفاقا اعتقاد من بر این است که ما باید برای ارائه خدمت به همکاری که در دوردست ترین نقطه وجود دارد حساس تر باشیم و به آنها بیشتر توجه کنیم چرا که همکاری که در پایتخت حضور دارد کار خود را به هر طریقی شده انجام می دهد اما همکاران دیگر محدودیت حضور دارند.

*چارت سازمانی کانون عادلانه اجرایی شد

وی در ادامه به اجرایی شدن چارت سازمانی کانون اشاره کرد و گفت: اینکه این چارت در کانون با زحمات زیاد اعضای هیئت مدیره قبلی و فعلی به منصه ظهور رسید کار بسیار بزرگ، پیچیده و سختی بود. کاری که باید زودتر از این ها انجام می شد. ما هم میتوانستیم از کنار آن به شکلی عبور کنیم اما این چارت با تلاش اعضای هیئت مدیره اجرایی شد. من اعتقاد ندارم که نسبت به همه شاید درست عمل شده باشد اما همانطور که شما نمی توانید بگویید عدالت در همه سطوح یک جامعه یا در کشور به یک نسبت رعایت شده در این موضوع هم وجود دارد. اما بدانید آنچیزی که مسلم بوده به هیچ عنوان ما قصد تضییع حقی نداشتیم. نه ارتباطات در این مسئله نقش داشته و نه مسائل دیگری. سوابق و مدارک تحصیلی افراد و مسائل انضباطی دیده شده و در نهایت به شرایطی که الان است رسیدیم.

*اگر در حق کسی اجحاف شده باشد مطمئن باشید ما آن را بر می گردانیم

خندانی افزود: سال قبل هم گفتم درصد بالایی از این چارت به درستی عملیاتی شده و ممکن است برخی بگویند درست نبوده که ممکن است این خطا در ذهن آن ها باشد. البته در فرصت مناسب این چارت بررسی مجدد شده و در آن بازنگری می شود اگر در حق کسی اجحاف شده باشد مطمئن باشید ما آن را برمیگردانیم و این را حق الناس می دانیم.

خندانی در پایان از خدمات همکاران تشکر کرد و گفت: انصافا کارنامه همکاران در واحدهای مختلف بسیار خوب و موفق است. بیشتر همکاران با دلسوزی کامل، احساس مسئولیت، رعایت نظم و انضباط و دقت انجام وظیفه می کنند و ما در سال ۱۴۰۳ کمترین میزان شکایت از واحدهای مختلف را داشتیم.

*پاداش به کارمندان خلاق!

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین با آرزوی توفیق روزافزون برای کارکنان، از آنان خواست در انجام وظایف خود ابداع و نوآوری داشته و راندمان کاری خود را بالاتر ببرند.

خندانی افزود: همکارانی که در اجرای وظایف خود نوآوریِ قابل اجرا داشته باشند، مورد تشویق و اعطای پاداش ویژه مدیریت قرار خواهند گرفت.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سردفتران جدید با سردفتران فعلی در ارائه خدمات و اجرای قانون تفاوتی ندارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا