×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ضرورت تهیه پیش نویس طرح بازنگری در قانون دفاتر اسناد رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دومین مجمع عمومی شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری با حضور میرصادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عبدالعزیز الیاسی مدیرکل امور اسناد و سردفتران، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و اعضای شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری در محل کانون برگزار شد.

این مجمع در روز نخست با دو دستور کار بازنگری در قانون دفاتر اسناد رسمی و تعیین رویکرد شورای عالی، کانون تهران و استانها و کمیته پارلمانی آغاز به کار کرد.

سیامک بهارلویی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در این جلسه توضیحاتی درباره اهمیت بازنگری در قانون دفاتر اسناد رسمی و ضرورت آن بیان کرد.

به گفته وی در دنیای امروز ایجاد نظم عمومی و حقوقی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری خصوصا درخصوص املاک از ارکان حاکمیت مطلوب تلقی می‌شود و در سراسر جهان مهم‌ترین مسیر تضمین آن سند رسمی است.

وی با اشاره به ضرورت تهیه پیش نویس طرح بازنگری در قانون دفاتر اسناد رسمی اعلام کرد: کمسیون حقوقی شورای عالی باید با تشکیل کارگروه، پیش نویس طرح را تهیه و برای اعلام نظر آن را به کانون های محترم استانی ارائه کند.

در ادامه ساداتی درباره رویکرد شورای عالی کانون ها و لزوم حمایت معنوی این شورا از همکاران داوطلب نمایندگی مجلس توضیحاتی ارائه کرد که در نتیجه مقرر شد کارگروهی جهت شناساییِ همکارانِ داوطلب در انتخابات مجلس تحت نظر رییس کمیته پارلمانی تشکیل شود.

همچنین «مصطفی سرخیل» ، سخنگوی شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری در این مجمع توضیحاتی درباره اهمیت موضوع اختبار و کارآموزی پذیرفته شدگان جدید سردفتری ارائه کرد.

وی افزود: به امانت سپردن و تکفل امر مهمی چون تنظیم و ثبت اسناد رسمی که با مقوله امنیت اقتصادی و امنیت و بهداشت قضایی مرتبط است به افراد واجد شرایط و اهل آن باید صورت گیرد و در این مقوله شتابزدگی و تعجیل روا نیست.

در ادامه این مجمع تعدادی از اعضای شورای عالی به بیان نقطه نظرات خود، ابهامات و پرسش های مربوط به نحوه جذب و گزینش و اختبار پذیرفته شدگان جدید سردفتری و لزوم تنقیح برخی قوانین دفاتر اسناد رسمی پرداختند. همچنین به بررسی مشکلات و معضلات حال حاضر و آینده دفاتر اسناد رسمی باتوجه به طرح ها و لوایح متعددی که در دولت و مجلس در حال تدوین و تصویب است پرداخته شد.

در انتها پاسخ های لازم درخصوص موارد اعلامی توسط رییس کانون مرکز و شورای عالی سردفتری کشور ارایه شد.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد