×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
صادقیان در فرگاه: اطمینان بخشی به مردم در معاملات ملکی؛ اسناد فروشنده را در «کاتب» اصالت سنجی کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «احسان صادقیان»، عضو هیات مدیره کانون در ویژه برنامه «فرگاه» با محوریت سکوی خدمات ثبتی کاتب که روز یکشنبه ۱۳ خردادماه روی آنتن شبکه یک سیما رفت، درباره شرایط فناوری در عصر امروز اظهار کرد: فناوری های جدید در همه ابعاد زندگی نقش بسیار مهمی دارد و نیازهای حقوقی مردم هم از این قاعده مستثنی نیستند. ارائه خدمات به صورت آنچه که اکنون در دفاتر اسناد رسمی انجام می گیرد پاسخگوی نیازهای مردم نیست، به نظر می رسید مانند همه حوزه ها در دفاتر اسناد رسمی هم چنین تحولی نیاز بود.

وی با اشاره به راه اندازی پلتفرم کاتب ویژه خدمات دیجیتال ثبتی، افزود: دانش فنی و تکنولوژی را با پشتوانه و تجربه ۱۰۰ سال ارائه خدمت در دفاتر اسناد رسمی در هم آمیختیم تا بتوانیم امروز پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و می توانیم اکنون چنین ادعایی کنیم.

صادقیان در ادامه به مزیت های این پلتفرم اشاره کرد و گفت: کاتب این امکان را برای ما فراهم می کند که به آسانی با سریع ترین و مطمئن ترین روش، در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت، سازمان ثبت و دفاتر را در خدمت خود داشته باشیم. خدمات بسیار متنوعی در این سکو وجود دارد که مهمترین آن اصالت سنجی اسناد مالکیت است.

وی با تاکید بر اینکه اصالت سنجی اسناد نقش مهمی در معاملات مردم و اطمینان خاطر دادن به آن ها ایفا می کند، بیان کرد: به راحتی می توانیم در تلفن همراه از آخرین وضعیت فعلی اسناد اطلاع کسب کرده و اصالت سنجی کنیم. در معاملات بین فروشنده و خریدار، خریدار به راحتی می تواند برای بررسی وضعیت ملک و اطمینان از اینکه سند جعلی نیست سند ارائه شده از سوی فروشنده را به شکل آنلاین بررسی کرده و سپس برای خرید ملک تصمیم بگیرد.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به این سوال که دسترسی افراد به این سامانه برای گرفتن اطلاعات به چه صورت است؟ تصریح کرد: پس از نصب پلتفرم کاتب، بخشی به نام “اسناد من” نمایش داده می شود که در آن تمام اسنادی که به نام شما ثبت شده قابل مشاهده است. در صورت تمایل می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، به شرطی که طرف مقابل هم این سکو را در تلفن همراه خود نصب کرده باشد. افراد دیگر به اسناد ما دسترسی ندارند تنها در صورتی که برای اصالت سنجی سند، آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد