×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصوبات جدید هیات مدیره کانون؛ آیین نامه تجمیع سوابق بیمه‌ای توسط دفتر حقوقی کانون درحال تدوین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصوبات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مورخ شنبه ۱۹خرداد ماه به شرح ذیل است:

از آنجایی که قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اخیرا جهت اجرا ابلاغ شده است، مقرر شد کمیسیون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران از ظرفیت تمامی همکاران استفاده کرده و آیین نامه‌های اجرایی این قانون را تنظیم کند. از نظر فنی زیرساخت‌های اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آماده شده است تا دفاتر اسناد رسمی بتوانند وظایف خود را در راستای اجرای قانون انجام دهند. کانون سردفتران و دفتریاران آمادگی دارد با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها که در اجرای این قانون مسئولیت دارند، جهت اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر آن همکاری کند.

مدیرعامل شرکت «کاتب» گزارشی را به هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران ارائه داد و اعضای هیات مدیره درخصوص ادامه کار و نحوه فعالیت شرکت کاتب، تصمیماتی را اتخاذ کردند.

درخصوص مطالب کذب که علیه دفاتر اسناد رسمی و کانون در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است، تصمیم بر این شد روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران با مشورت متخصصان این صنف، جوابیه‌ای را جهت درج در خبرگزاری نامبرده آماده و ارسال کند. همچنین مقرر شد به محض انتشار هر خبر یا گزارشی علیه دفاتر اسناد رسمی، روابط عمومی بلافاصله با استفاده از ظرفیت متخصصان حوزه سردفتری، اقدامات لازم را انجام دهد و هیچ خبر یا گزارش نادرستی را بدون پاسخ نگذارد.

معاونت املاک سازمان ثبت اسناد و املاک بخشنامه‌ای را درخصوص وکالت مطلق صادر کرده است که مقرر شد درباره موضوع این بخشنامه، جلسه‌ای با معاونت املاک در سازمان ثبت برگزار شود تا مشکلی برای سردفتران و مردم پیرو تنظیم اسناد این نوع وکالت پیش نیاید.

درخصوص دادخواست ابطال ماده ۷۷ و تبصره ۱ ماده ۸۷ آیین نامه دفاتر اسناد رسمی که توسط بازنشستگان در قوه قضائیه مطرح شده است، بررسی‌های لازم بعمل آمد و مقرر شد نسبت به این موضوع کانون سردفتران و دفتریاران مقاومت یا حمایتی انجام ندهد.

در جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، اقداماتی که باید توسط کانون و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص بهره برداری از پلتفرم‌ها در هفته قوه قضائیه انجام شود، مورد بازبینی قرار گرفت و مقرر شد واحد انفورماتیک کانون، موضوع را پیگیری کند. تبلیغات پلتفرم‌ کاتب در دستور کار قرار دارد و همزمان با عملیاتی شدن خدمات آن، اقدامات لازم جهت تبیین موضوع و آماده شدن افکار عمومی با سرعت انجام خواهد شد.

مصوب شد لیستی از کلیه اموال کانون در تهران و استان‌ها تهیه شود تا در اختیار هیات مدیره‌های کانون مرکز و استان‌ها قرار گیرد.

آخرین وضعیت افزایش تعرفه حق التحریر از دیگر موارد مطرح شده در هیات مدیره بود که مقرر شد رئیس و نائب رئیس کانون با انجام اقدامات لازم موضوع را پیگیری کنند تا هرچه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسد.

در هفته قوه قضائیه ویژه نامه‌ای منتشر خواهد شد که اعضای هیات مدیره و واحدهای کانون موظف شدند گزارش عملکرد خود را جهت درج در مجله ارائه دهند.

انجام تبلیغات محیطی درخصوص صلاحیت‌های دفاتر اسناد رسمی و اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران از دیگر مصوباتی بود که در هیات مدیره مطرح شد و مقرر شد با استفاده از ظرفیت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و استان‌ها انجام شود.

آخرین نظرات کمیسیون حقوقی درخصوص آیین نامه تجمیع سوابق بیمه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات اعضای هیات مدیره نیز اخذ شد و مقرر شد کماکان در در دستور کار دفتر حقوقی قرار داشته باشد تا با درنظر گرفتن وضعیت صندوق کانون و جلوگیری از تضییع حقوق همکاران آیین نامه مناسبی تهیه شود و به تصویب هیات مدیره برسد.

درخصوص ارائه تسهیلات خرید محل و لوازم همکاران با بانک آینده مذاکراتی انجام شده است که تا ظرف چند روز آینده قراردادی منعقد خواهد شد. ضمن اینکه مذاکراتی درحال انجام است تا همکاران بتوانند از طریق بانک‌های دیگر از تسهیلات دریافت وام استفاده کنند.

حل مشکل کارتخوان سردفتران جدید الورود، از طریق شرکت پست از موضوعاتی بود که در جلسه هیات مدیره مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه تجهیز و نوسازی ساختمان‌ کانون‌ استان‌ها، بودجه لازم جهت ساخت ساختمان کانون به استان کرمانشاه که مجوزهای لازم را نیز اخذ نموده، اختصاص یافت.

درخصوص مشکلاتی که در پرداخت نیم درصد کاداستر سال ۱۳۹۹ برای برخی سردفتران ایجاد شد، مقرر شد هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات لازم را انجام تا مشکلات مربوطه مرتفع شود.

از آنجایی که در قانون بودجه ۱۴۰۳ برخی از حقوق دولتی افزایش پیدا کرده و دفاتر اسناد رسمی نیز موظف به اجرای آن هستند، اختلاف نظرهایی درباره زمان اجرایی شدن آن وجود داشت که درنهایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای زمان آن را اعلام کرد و تمام دفاتر اسناد رسمی موظف به انجام آن هستند. درخصوص مشکلات سامانه نیز مقرر شد فعلا سردفتران به صورت دستی اعداد را درج نمایند تا در اولین فرصت اعداد و ارقام مربوطه در سامانه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد