×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رفیعی نژاد در فرگاه: اخذ استعلام ازدواج، طلاق و ممنوع الخروجی از طریق «کاتب»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «سمیرا رفیعی نژاد»، عضو هیات مدیره کانون در ویژه برنامه «فرگاه» با محوریت سکوی خدمات ثبتی کاتب که روز یکشنبه ۲۰ خردادماه روی آنتن شبکه یک سیما رفت با اشاره به انواع خدماتی که در پلتفرم کاتب ارائه خواهد شد، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه و نهادهای وابسته به آن مانند دفاتر اسناد رسمی از سازمان‌هایی هستند که بسیار با مردم سر و کار دارند بنابراین حجم مراودات و لزوم گذر از دوران انجام امور و ارائه خدمات به صورت سنتی و هوشمندسازی و مکانیزه شدن ارائه خدمات، ایجاب می‌کرد که در عین دقت و رعایت امانت داری این امور با سهولت، سرعت و اتلاف وقت کمتری صورت بگیرد به همین منظور پلتفرم «کاتب» با هدف ایجاد و ارائه انواع خدمات ثبتی به مردم به وجود آمد. درواقع برون سپاری برخی اموری که به مردم ارائه خدمت می‌شد مثل خدمات ثبت شرکت‌ها، مالکیت معنوی، اجرای اسناد رسمی، سامانه املاک و کاداستر از طریق این پلتفرم به مردم قابل ارائه خواهد بود.
وی افزود: پلتفرم «کاتب» در قالب نرم افزارهای قابل نصب در تلفن همراه، وب سایت و پیامک کد دستوری به راحتی قابل نصب و ارائه خدمت است. فرد با نصب این اپلیکیشن و ورود به آن، کد ملی خود را وارد کرده و یک کد دستوری برای او ارسال می‌شود، بعد از وارد کردن کد پیامک شده صفحه‌ای باز می‌شود که در آن انواع خدمات وجود دارد. صحت و اصالت اسناد تنظیمی که دارای شناسه و رمز تصدیق هستند از طریق این سامانه قابل استعلام است. حتی فرد می‌تواند املاکی که بنام او است را به راحتی رویت کند. ضمن اینکه استعلام وقایع مربوطه به ازدواج، طلاق ممنوع الخروجی افراد البته ممنوع الخروجی‌هایی که منشا ثبتی دارند در این اپلیکیشن قابل دسترسی و استفاده است.
عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به این سوال که آیا خدمات ثبتی در پلتفرم کاتب در دسترس است یا خیر؟ بیان کرد: از آنجایی که این سکو نوپا است، برخی از این خدمات در دسترس است و برخی به مرور زمان ایجاد خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
رفیعی نژاد در پاسخ به سوال یک سردفتر مبنی براینکه آیا با فعالیت کاتب، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟ گفت: تغییر خاصی ایجاد نخواهد شد. دفاتر اسناد رسمی مانند سابق آماده ارائه خدمت هستند. پلتفرم کاتب فقط کارها را ساده‌تر می‌کند، باعث مقدمات تنظیم اسناد می‌شود بنابراین همچنان مردم می‌توانند برای انجام امور ثبتی خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد