به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان، آئین تصویر برداری و دسته بندی دفاتردستنویس دفاتر اسناد رسمی استان اصفهان با حضور منصور نادری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اصفهان برگزار شد.
بر اساس این گزارش در استان اصفهان ۴۸۷ دفتر ثبت اسناد رسمی دارد که مجموع دفاتر قابل تصویربرداری حدود ۶۰ هزار جلد می شود. این در حالی است که دفاتر اسناد رسمی به منظور حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی و حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر اسناد رسمی اجرایی میشود. و جلوگیری از سوء استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی از دیگر مزایای این طرح خواهد بود.
در این طرح برای پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معامله ارسالی دفتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، تولید خودکار پیشسند برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، سرویس تصدیق اصالت سند مالکیت از طریق پرتال سازمان، ایجاد درگاه واحد خدمات مشتریان، پرتال فراخوان و دریافت اطلاعات مالکین اسناد دفترچهای، پرتال ثبت اینترنتی شکایات مردمی، شناسایی ذینفع واحد در ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری و صدور و ارسال مکانیزه اجرائیه از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای ثبتی هستند که به منظورخدمت رسانی بهتر انجام میشود.