×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اگر تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است، وصول مالیات خودرو هم اختیاری باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان جنوبی، مهدی هادی در پاسخ به اظهارات سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور (توهین به دفاتر اسناد رسمی) گفت: سردار عزیز دفاتر اسناد رسمی پول ناحق نمی گیرند و هزینه های وصولی در دفاتراسناد رسمی بر خلاف مراکز تعویض پلاک به طور کامل شفاف است.

وی با تاکید بر این که از مسئولان راهور تقاضا دارم هزینه مراکز تعویض پلاک را شفاف سازی کنند اظهار کرد: از زمانی که این اظهارات را شنیدم و سکوت جامعه نمایندگان را مشاهده کردم بسیار متعجب شدم و از نهادهای نظارتی می خواهم پول ناحقی که دفاتر اسناد رسمی از مردم می گیرند زودتر تعیین تکلیف کنند تا بیش از این حقوق مردم را تضییع نکنیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پلیس راهور اختیاری بودن تنظیم سند را در حالی مطابق ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام می کند که این سئوال پیش می آید که مگر می شود دفاتر را مکلف به وصول هزینه های گزاف کنند اما وصول هزینه اختیاری باشد؟ اگر تنظیم سند اختیاری باشد قاعدتا وصول هزینه ها هم اختیاری است.

وی تاکید کرد: اگر اظهارات مبنی بر اختیاری بودن تنظیم سند مطابق ماده ۲۹ مورد تایید است به جای وقت تلف کردن و رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۲۹ و یا گنجاندن ماده ای در قانون بودجه که همین موضوع هم نشانگراین است که مطابق این ماده تنظیم سند اجباری است لکن تصمیم به حذف صورت مساله گرفته اند پاسخ استفساریه های متعدد را بدهند و اگر پاسخ اختیاری باشد ما مطیع قانون هستیم.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد