×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اسناد کاغذی حذف می شوند | سندها الکترونیکی ارسال می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در نشست با روسای کانون سردفتران و دفتریاران سراسر کشور با اشاره به الکترونیکی کردن تمام اسناد گفت: در آینده نزدیک در راستای کاهش جعل اسناد و ارتقای صحت اسناد باید اسناد اراضی و املاک به صورت الکترونیکی صادر شوند.

وی با اشاره به لزوم توجه به صلاحیت های علمی و عملی در جذب سران دفاتر بر تغییر ساختار کانون سردفتران و دفتریاران تاکید کرد و گفت: سردفتران باید از لحاظ علمی و عملی صلاحیت داشته باشند تا چهره سردفتران دیگر مخدوش نشود بنابراین باید در بحث جذب سردفتران دستورالعمل جامعی مدنظر قرار بگیرد.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: صدور تمامی اسناد به صورت الکترونیکی و حذف صدور اسناد فیزیکی در دوران تحول و تعالی قضایی موجب کاهش جرایمی همچون جعل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه سند رسمی از اولویت های سازمان تلقی می گردد تحقق این امر را موجب کاهش دعاوی و ورودی پرونده ها به مراجع قضایی دانست و اظهار کرد: مشاورین املاک و خودرو تنظیم کننده سند نیستند و نقش آنان واسطه گری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به وضعیت تورم بازنگری در بحث تعرفه های دفاتر اسناد رسمی را تحت بررسی داریم.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد