×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گزارش حضور بابایی و خندانی در استان سمنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونان و مدیران این سازمان به همراه علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در سفراستانی میهمان اداره کل ثبت اسناد و کانون سردفتران و دفتریاران سمنان شدند.

در این سفر بابایی پس از دیدار با نماینده ملی فقیه در استان و رئیس دادگستری با حضور در پارک علم و فن آوری دانشگاه سمنان در جمع شرکت های دانش بنیان قرارگرفت و عملکرد و گفته های نخبگان در حوزه مالکیت معنوی را استماع کرد.

بابایی در این جلسه با بیان اینکه طی تفاهم نامه ای با وزارت مسکن و شهرسازی موضوع رسمیت دادن به اسناد عادی در دستور کار قرارخواهد گرفت گفت: از مردم می خواهیم که تنظیم اسناد معاملات مسکن خود را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند چراکه آنها به سامانه های احراز هویت و ممنوع المعامله ها و غیره دسترسی دارند و جمعیت بزرگی از سردفتران و دفتریاران افراد سالم و قانونمندی هستند که البته تعداد انگشت شماری از این قشر دچار تخلفاتی می شوند که از سوی کانون و سازمان رصد و برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: تمام تلاش سازمان ارتقای جایگاه سردفتری در کشور است. در مورد قطع و وصلی سامانه ها در دفاتر هم مقصر اصلی سازمان ثبت اسناد کشور نیست و برخی دستگاه های مرتبط با سامانه ها مشکلاتی داشتند که به زودی این مشکلات برطرف می شود. البتاه دیتا سنتر کانون سردفتران و دفتریاران ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه زیرساختی سازمان است که قطعا از آن استفاده بهینه خواهد شد.

بابایی در ادامه گفت: در مورد اصلاح تعرفه های خدمات دفاتر اسناد رسمی نگرانی وجود ندارد چون هر لحظه در حال پیگیری از سوی دفتر رئیس قوه قضائیه هستیم و آن را رها نکردیم تا به سرانجام برسد. در مورد جذب سردفتران جدید هم این نکته لازم به ذکر است که باید این جذب بر اساس نیازسنجی باشد و صرفا مبنای جذب احزار صلاحیت علمی نیست چون تجربه های ناخوشایندی در دهه ۸۰ داشتیم اما وفق قانون تسهیل کسب و کار آزمون و مراحل آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دفاتر اسناد رسمی خواست تا در اجرای برون سپاری ها همکاری کنند و گفت: بخشی از همین برون سپاری ها و خدمات جدید ثبتی ثبت برخی معاملات کالاها مانند فرش های دستباف گران قیممت، گوشی های گران قیمت تلفن همراه و خط های رند خواهد بود.

علی خندانی هم در ادامه این جلسه گفت: تصویر برداری از دفاتر دستنویس با هدف الکترونیکی شدن اسناد است و از همکاران می خواهیم نهایت همکاری را انجام دهند. همچنین می خواهیم در عرصه برون سپاری ها و ارائه خدمات مردم رضایت داشته باشند. خندانی توسعه سند رسمی را از مهمترین برنامه های سازمان و کانون و حتی مجلس عنوان کرد و از حسن بابایی تشکر کرد و گفت: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمام تلاش خود را برای محقق شدن این قانون در حال انجام دارند که جای قدردانی دارد. در موضوع اصلاح تعرفه ها هم تلاش داریم تا با رئیس قوه قضائیه دیداری داشته باشیم.

در حاشیه این سفر علی خندانی و اعضا هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران سمنان به همراه پیمانکار از ساختمان در حال ساخت کانون سمنان بازدید کردند. این ساختمان با ۱۸۰۰ متر زیربنا در حال ساخت است. کانون سمنان کم تخلف ترین کانون در کشور است.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد