×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: زیرساخت‌های فنی و حقوقی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول آماده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سومین نشست مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاوران املاک با حضور معاون راهبردی قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای تبیین و تشریح قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول روز سه شنبه ۱۲ تیرماه برگزار شد.

علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه اقدامات فنی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول آماده است گفت: کلیه اقدامات فنی که در راستای اجرای مواد یک، دو و سه این قانون باید انجام می‌شد، توسط کانون و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است. باوجود اینکه ساخت زیرساخت‌های فنی قبل از تصویب این قانون شروع شد اما همچنان درحال پیشرفت است و ادامه دارد.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم در راستای اجرای قانون مزبور، تدوین آیین نامه‌های مربوط به آن است. اولین آیین نامه آماده شده و هم اکنون در قوه قضائیه قرار دارد تا جلسات کارشناسی را پشت سر بگذارد. تدوین آیین نامه بسیار اهمیت دارد و ما وظیفه داریم ابهامات این قانون را با تنظیم آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های دقیق رفع کنیم تا قانون به درستی اجرا شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: کلیه مجموعه‌های متولی اجرای قانون باید درکنار یکدیگر با اتحاد قرار بگیریم تا انشالله با همکاری خوبی ابهامات را برطرف کرده و قانون را با هماهنگی کامل اجرا کنیم. درخصوص ارائه الکترونیکی استعلامات نیز باید دستگاه‌های مختلف جهادی وارد شوند تا با مشکل روبه رو نشویم.

وی با اشاره به لزوم آموزش‌ متولیان اجرای قانون گفت: سردفتران با انواع سامانه‌ها آشنایی دارند و کار می‌کنند بنابراین با یک آموزش ساده می‌توانیم انها را برای اجرای قانون آماده کنیم. برای باقی متولیان اجرای قانون باید در اسرع وقت آموزش‌های لازم را به صورت حضوری، وبیناری و… آغاز کنیم. برای مثال هم اکنون کانون سردفتران و دفتریاران همراه با مشاورین املاک اقدامات اولیه برگزاری کلاس‌های آموزشی را شروع کرده است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد