تفاهم نامه مشترک سازمان ثبت با مرکز توسعه حل اختلاف؛ استفاده از ظرفیت دفاتر برای کاهش طلاق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در دیدار حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور بر انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان ثبت و مرکز حل اختلاف کشور برای همکاری بیشتر دو مجموعه تاکید شد.

حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور از ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری گفت و افزود: با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و نخبگان ثبتی و بهره گیری از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی می توان با طراحی سامانه داوری کار بزرگی را در راستای کاهش طلاق و حل مشکلات مردم رقم زد.

کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت با اشاره به ماده ۲ “قانون الزام به تنظیم سند رسمی معاملات اموال غیر منقول” و بهره گیری از دفاتر اسناد رسمی، گفت: می توان با ایجاد موسسه داوری از ظرفیت دفاتر ازدواج و طلاق بهره مند شد. در حقیقت دفاتر اسناد رسمی به عنوان پایگاه داوری در تنظیم قراردادها و اسناد می باشند.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت هم با بیان اینکه سامانه ثبت آنی و سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق دو سامانه توسعه یافته سازمان هستند، عنوان کرد: بدون تردید سازمان ثبت در مسیری است که کمتر سازمانی در این حد از تغییر در فناوری قرار دارد و در سکوی خدمات یکپارچه ثبتی «کاتب» می توان یک تعامل نزدیک از باب داوری داشته باشیم.

مقدس معاون داوری و میانجی گری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه هم از رئیس سازمان ثبت به عنوان فردی جهادی و پیش قدم در نوآوری نام برد و افزود: سازمان ثبت با بهره گیری از افراد توانمند در پستهای مدیریتی تحولی عظیم در حوزه هوشمندسازی را رقم زده است.

خندانی رئیس کانون سردفتران ودفتریاران نیز گفت: کانون این آمادگی را دارد که در حوزه داوری و مشاوره قبل و بعد از طلاق از ظرفیت سران دفاتر پیشکسوت و علاقمند استفاده نماید.

 

لینک کوتاه

https://notary-news.ir/?p=72324

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *