×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رادیو کاتب| خندانی: پلتفرم «کاتب» تا ۲ ماه دیگر خدمات ثبتی ۲۴ ساعته آن لاین ارائه می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «علی خندانی» در گفت‌وگو با برنامه زنده رادیو کاتب «سعدآباد» رادیو تهران با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به شکل برخط به مردم، اظهار کرد: سال های گذشته خدمات در دفاتر اسناد رسمی، به شکل سنتی ارائه می شد اما با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، دفاتر اسناد رسمی هم باید نوع ارائه خدمات به مردم را به این فضا هدایت می کردند. از طرفی رفت و آمدهای هزینه بر مردم با وجود ترافیک و آلودگی هوا، مراجعه مردم به دفاتر را سخت می کرد و این الزام بیشتر مورد توجه قرار گرفت تا اینکه کانون سردفتران ودفتریاران با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه تصمیم گرفتند که خدمات دفاتر اسناد رسمی را به شکل برخط و در قالب پلتفرم پیش ببرند.

وی با اعلام اینکه ۱۰ نوع خدمت در این پلتفرم در قدم اول طراحی شده است، افزود: در صورت تکمیل و بهره برداری هر کدام از خدمات آن لاین در کیفیت و تضمین امنیت ارائه خدمات به مردم بسیار موثر است. هر برنامه مجموعه ای از خدمات دفاتر اسناد رسمی است که به شکل الکترونیک در پلتفرم کاتب ارائه شده و باعث کاهش محسوس مراجعه مردم می شود، آن ها می توانند در هر نقطه جغرافیایی از هر دفترخانه ای با هر کیفیتی به شکل مجازی با سردفتر ارتباط بگیرند، خدمت مورد نظر خود را انتخاب کنند، در نهایت ممکن است تنها یک مرحله(احراز هویت) مراجعه حضوری داشته باشند که آن هم با برنامه و زمانبندی قبلی است. تا مردم زمانی به دفاتر مراجعه کنند که قطع و وصلی در شبکه وجود نداشته باشد و وقت خود را به راحتی مدیریت کنند.

خندانی گفت: پلتفرم ارائه خدمات ثبتی به شکل ۷ در ۲۴ است و در هر ساعت از شبانه روز در هر جایی که مردم حضور داشته باشند می توانند خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند، در واقع اقدامات اولیه به شکل مجازی انجام می گیرد و برای احراز هویت ممکن است یک مرتبه به دفاتر مراجعه کنند که این خدمت هم در آینده به شکل الکترونیک خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره بهره مندی از هوش مصنوعی در پلتفرم خدمات ثبتی بیان کرد: ما به سمت نحوه استفاده از هوش مصنوعی قدم بر می داریم، اما در حوزه تنظیم سند، مسائل و الزاماتی حقوقی، قانونی، شرعی حتی اخلاقی وجود دارد که ممکن است با ورود هوش مصنوعی تحت شعاع قرار گیرد، باید شرایطی فراهم شود که هوش مصنوعی تمام این الزامات قانونی را رعایت کند و حساسیت های تنظیم سند را در نظر بگیرد.

خندانی درباره زمان رونمایی و بهره برداری از پلتفرم خدمات ثبتی گفت: برای بهره مندی و افتتاح این پلتفرم، برنامه زمانبندی یک ساله در نظر گرفته بودیم که ۴ ماه از آن گذشته است، به تدریج طی دو ماه آینده بخشی از خدمات و در ۲۲ بهمن ماه سال جاری هم تعداد بیشتری از پلتفرم به بهره برداری می رسد. می توان گفت تا اوایل سال آینده تمام پلتفرم ها با کیفیت بالا و بدون قطع و وصلی آماده ارائه خدمات به مردم است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تاکید کرد: یکی از اهداف ما در پلتفرم، حذف قطع و وصلی ها بود اگرچه نمی توان ۱۰۰ درصد به این مهم رسید اما با اصلاح زیرساخت ها، تلاش می کنیم تا ایراداتی که الان در قطع و وصلی ها وجود دارد، حذف شود.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد