×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: کمبود دفتر اسناد رسمی در کشور نداریم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه کمبود دفاتر اسناد رسمی در کشور وجود ندارد و خدمات به روز و با دقت بر اساس قوانین ثبتی ارائه می‌شود، افزود: از اواسط بهمن‌ماه سال جاری اسناد رسمی در دفاتر ثبت الکترونیکی می‌شود که با الکترونیکی و شفاف شدن ثبت اسناد، امکان تخلف در این حوزه کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح الزام به تنظیم سند رسمی، این قانون در مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص در حال بررسی است و هفته گذشته مجمع تشخیص، اختلافات ماده اول این قانون که محل اختلاف و نزاع بین شورای نگهبان و مجلس و مجمع بود، را حل کرد و مابقی مواد ظرف ۲هفته آینده در مجمع به تصویب خواهد رسید و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی به اجرای طرح صدور سند برای اموال و املاک غیرمنقول که دارای سند مالکیت نیستند، اشاره کرد و گفت:در این طرح این املاک که دارای سند مالکیت نیستند، سنددار خواهند شد.

خندانی با اشاره بیش از ۹۰ درصد مسائل و مشکلات و پرونده‌ها در محاکم قضایی و دادگستری به دلیل مشکلات به‌وجود آمده برای اسناد عادی است، گفت: در صورتی که صدور سند مالکیت تک برگی برای اسناد عادی اجرا شود این اختلافات کاهش پیدا خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد