×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
همایش ۶ دی| کانون کردستان| رئیس دادگستری کردستان: دفاتر اسناد رسمی از ارکان مهم فرآیند دادرسی قضایی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران،«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی» در مراسم گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی که با حضور مسئولان و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان برگزار شد، ضمن تبریک روز دفاتر اسناد رسمی اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی وظیفه خطیر و حساس ساماندهی اموال و مراودات حقوقی شهروندان را برعهده داشته و در فرآیند دادرسی قضایی یکی از ارکان و دلایل مهم به شمار می‌روند.

وی بر لزوم رعایت صداقت و امانتداری به شاغلان و فعالان این عرصه تأکید کرد و خطاب به سردفتران و دفتریاران گفت: دفاتر اسناد رسمی بخشی از دستگاه قضایی محسوب می‌شوند و محیط دفاتر اسناد رسمی یک محیط شبه قضایی است که حسن خلق و تکریم ارباب رجوع در این دفاتر باید رعایت شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان دقت و تسریع در اجرای امور اسناد رسمی را ضروری دانست و افزود: باید در این دفاتر قبل از صدور اسناد، استعلامات کامل از ادارات مربوطه گرفته شود. حضور ثابت سردفتران در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و می‌طلبد که با نظارت کامل بر زیرمجموعه خود از بروز تخلفات و جرایم در این دفاتر پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه دفاتر اسناد رسمی تثبیت مالکیت مشروع مردم است، عنوان کرد: سندهای رسمی کم‌ترین میزان دعاوی را دارند در حالی که سندهای عادی بیشترین دعاوی را دارند و جرایمی مانند کلاهبرداری، فرار مالیاتی و فروش مال غیر از جمله جرایمی هستند که در اسناد عادی صورت می‌گیرد.

حسینی از نظارت مستمر بر دفاتر اسناد رسمی استان خبر داد و تصریح کرد: باید با معدود دفاتری که اعتماد مردم را مخدوش می‌کنند برخورد کرد ونباید اجازه دهیم که اعتماد مردم دچار خدشه شود.

*فعالیت ۱۱۵ دفتر اسناد رسمی در کردستان

«احمد ازغ» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان؛ هدف از برگزاری این برنامه را گرامیداشت روز سردفتران و دفتریاران عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش دفاتر اسناد رسمی قانونی کردن امور مردم در راستای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ دفتر ثبت اسناد رسمی و ۴۰ دفترخانه در استان فعالیت می‌کنند،گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در دفاتر اسناد رسمی رعایت می‌شود «صداقت و امانتداری» است. دقت در تنظیم اسناد رسمی در دفاتر ثبت اسناد مانع بزرگی در جلوگیری از جعل سند است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان از مردم خواست تا تمامی کار‌های ثبتی خود را در دفاتر اسناد رسمی انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

در پایان این مراسم از سردفتران نمونه استان کردستان تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد