×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رادیو کاتب| هاشمی: چتر خدمات ثبتی با پلتفرم «کاتب» رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سید ستار هاشمی، معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه رادیویی «کاتب» کار مشترک روابط عمومی کانون و رادیو تهران با اشاره به راه اندازی پلتفرم دیجیتال خدمات ثبتی گفت: طراحی متفاوتی برای این سامانه با تعامل کانون سردفتران و دفتریاران انجام دادیم، در این پلتفرم، بسیاری از خدمات به شکل غیرحضوری (خودکاربری) در سازمان اتفاق می افتد. کار پیاده سازی آن در حال انجام است.

وی افزود: در این پلتفرم، کل خدمات زیست بوم ثبتی کشور در قالب چتری جمع آوری شده و در یک اپلیکیشن قرار گرفته است. اگر بخواهیم تصور کنیم در واقع همانند پلتفرم اسنپ که سرویس حمل و نقل، غذا، پرواز و…ارائه می دهد، در این پلتفرم هم همه خدمات موجود را در ذیل چتر قرار دادیم و سامانه های ذیل این چتر در حال روزآوری است. تلاش حداکثری ما ارائه خدمات ۷ در ۲۴ است که شامل خدماتی همچون ثبت شرکت ها، مالکیت معنوی، املاک و .. است. کار بزرگ و متفاوتی در سپهر ثبتی کشور است که امیدواریم به زودی شاهد اجرای آن باشیم.

معاون توسعه فناوری سازمان ثبت با بیان اینکه هدف ما کاهش رفت و آمد مردم به دستگاه های مختلف اجرایی است، گفت: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شد، وصول برخط مالیات از مردم در هنگام نقل و انتقال اموال است. افراد از طریق دستگاه کارتخوان مالیات مربوطه را پرداخت می کنند و تنظیم سند انجام می شود. در واقع مردم دیگر به اداره مالیات مراجعه نمی کنند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد