×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اصلاح ایرادات شرعی ماده ۱۰ قانون الزام با دفاع اژه ای و بابایی جایگزین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست حجت الاسلام محسنی اژه ای بررسی طرح «الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول» را ادامه داد.

در ابتدای جلسه، دکتر رحمانی دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع، گزارشی از بررسی مواد ۱ و ۳و ۹ در جلسات پیشین کمیسیون ارائه داد و با اشاره به ابلاغ آئین نامه داخلی جدید مجمع، گفت: در جلسه قبل ماده۱۰مصوبه مجلس تصویب (مربوط به سامانه ثبت ادعاهای راجع به مالکیت) شد اما اصلاحات آن موکول به این جلسه شد.

بنا بر این گزارش در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون در خصوص دامنه و حدود اصلاح نظر اصراری مجلس به تبادل نظر پرداختند. حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای گفت: طبق آئین نامه در موارد ضروری متن مصوبات مجلس با کمترین تغییر اصلاح شود.

پس از قرائت نظر کمیسیون حقوقی و قضائی دبیرخانه مجمع و استماع نظر مجلس شورای اسلامی، سخنگوی شورای نگهبان ایرادات شرعی و مغایرت با قانون اساسی وارد بر ماده ۱۰ را شرح داد و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هدف این مصوبه را تشریح کرد. سپس اعضای کمیسیون وارد بحث شدند و به اصلاح و تکمیل جزئی ماده ۱۰ رای دادند و مقرر شد برای بخش های دیگر این ماده، کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه، پیشنهاد جایگزین تهیه کند.

شایان ذکر است در این جلسه، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، دکتر علی لاریجانی، دکتر عباسعلی کدخدایی، دکتر داود دانش جعفری، مهندس محمد فروزنده، دکتر سید مرتضی نبوی از اعضای مجمع، دکتر طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، دکتر رحیمی، وزیر دادگستری، دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر عبدالملکی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، دکتر صاحبکار، معاون حقوقی قوه قضائیه، دکتر افلاطونی، رئیس سازمان اراضی و دبیران کمیته و مشاوران حقوقی کمیسیون حقوقی دبیرخانه مجمع حضور داشتند.

 

 

منبع:  مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد