×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
قائم مقام دادگستری استان تهران: پروانه داوری برای ۲۳۰ نفر در تهران صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام دادگستری استان تهران در نخستین همایش داوران حرفه‌ای ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: در قانون آیین دادرسی مدنی مواد ۴۵۴ تا ۵۰۲ به بحث داوری اختصاص داده شده است و این حکایت از آن دارد که قانونگذار در آن زمان برای داوری ارزش فراوانی قائل بوده است.

وی افزود: در بحث داوری اشخاص، کسانی را که از هر نظر قبول دارند به عنوان داور انتخاب می‌کنند. بسیاری از موارد و موضوعاتی که در دادگستری‌های کشور مطرح می‌شود موضوع قضایی نیست بلکه به اختلافاتی اختصاص دارد که در یک قرارداد بین افراد ایجاد می‌شود و با داوری و بحث قابل رفع شدن است.

قائم مقام دادگستری استان تهران تصریح کرد: قانونگذار این امکان را فراهم کرده است که افراد در هر مرحله از رسیدگی بتوانند برای خود داور انتخاب کنند.

شاکرمی تسریع در رسیدگی و تخصصی بودن داوری، حفظ اسرار شخصی مراجعان، تعیین محل رسیدگی به انتخاب طرفین، مشارکت دادن عموم مردم در داوری و اجرای صحیح رای داوری را از مهمترین مزایای آن بر شمرد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از تعداد ۲ هزار و ۳۴۰ نفر متقاضی داوری تعداد هزار و ۶۰۰ نفر در مصاحبه پذیرفته شده و ۲۳۰ نفر موفق به اخذ پروانه داوری در استان تهران شده‌اند و مابقی پروانه‌ها نیز در شرف صدور هستند.

وی ادامه افزود: اولین کانون داوری حرفه‌ای را در دادگستری استان تهران تشکیل دادیم و شعبات تخصصی را با این کانون همراه کردیم و در یک مجتمع ویژه مستقر کردیم که بتوانیم مردم را نیز برای استفاده از داوری ترغیب و تشویق کنیم.

قائم مقام دادگستری استان تهران عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیقی که انجام شده به آینده این طرح امیدوار هستم و ایمان داریم که نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد