×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
معاون توسعه حل اختلاف: داوران نسخه نجات‌بخش برای مردم و تشکیلات عدلیه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محسن مقدس، معاون داوری و میانجی‌گری توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در همایش داوری حرفه‌ای ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در شکل‌دهی کانون‌های داوری جامعه هدف ما کسانی هستند که مراجعان متعددی دارند، وکلا، دفاتر اسناد رسمی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عموما مراکزی هستند که مراجعات فراوانی به آن‌ها صورت می‌گیرد بنابراین می‌توانند بهترین سفیران ما در حوزه داوری همین افراد فعال در این دفاتر باشند، چراکه می‌توانند به راحتی مردم را ارشاد و از حوزه داوری مطلع و مزایای داوری را برای مردم تشریح کنند.

وی افزود: این افراد می‌توانند سفیرانی برای ارتقای فرهنگ داوری در بین مردم باشند چراکه مردم ما اطلاع بسیار اندکی از موضوع داوری دارند و اگر مردم از این موضوع اطلاع و آگاهی داشته باشند مراجعه به محاکم نیز کمتر می‌شود.

مقدس تصریح کرد: افرادی که امروز تحت عنوان وکلا، قضات، کارشناسان و فعالان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و فعالان اتاق اصناف به عنوان داور انتخاب شده‌اند، فرهیختگان حوزه فعالیت خود محسوب می‌شوند و می‌توانند پس از احراز شرایط پروانه داوری را از معاونت داوری و میانجی‌گری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه دریافت کنند.

معاون داوری و میانجی‌گری توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: یکی از اهداف این همایش این است که وضعیت و جایگاه داوری در نظام قضایی معین و مشخص شود. در موضوع داوری ما به دنبال اشتغال نیستیم بلکه به دنبال برقراری عدالت هستیم، چراکه داوری کار آسانی نیست و داوران وظیفه احقاق حق و عدالت در جامعه را بر عهده دارند بنابراین تلاش کردیم در انتخاب داوران افراد نخبه و فرهیخته را جذب کنیم.

وی یادآورشد: داوری همانند قضاوت کار بسیار سخت و حساسی است بنابراین تلاش کرده‌ایم که به عنوان اشتغال به این مقوله نگاه نکنیم.

مقدس با تاکید بر اینکه بنا داریم مقوله داوری را به سمت تخصصی شدن سوق دهیم، تاکید کرد: به شرط آنکه داوران را با حساسیت و از بین نجبگان و اندیشمندان هر صنف انتخاب کنیم، داوری می‌تواند نسخه نجات‌بخشی برای مردم و تشکیلات عدلیه باشد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد