×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
لزوم تدوین سند تحول حوزه سردفتری توسط شورای عالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دومین جلسه مجمع عمومی شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری چهارشنبه ۲۶ مهرماه با حضور میرصادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عبدالعزیز الیاسی مدیرکل امور اسناد و سردفتران، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و اعضای شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری در محل کانون برگزار شد.

در ابتدای جلسه خندانی ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل گفت: فاجعه دیشب بیمارستان غزه و شهید شدن هزاران نفر را به ملت ایران، مسلمانان و همه مردم دنیا تسلیت عرض می‌کنم. این جنایت جنگی در قرن ۲۱ فاجعه و تاسف‌بار است. حمله فلسطینی‌ها با تجهیزات اولیه که حتی نمی‌توان اسم آنها را ادوات جنگی گذاشت، دیوار پوشالی اسرائیل را شکست. انشالله نسل این رژیم غاصب و اشغالگر از بین خواهد رفت و اساس ظلم در دنیا نابود خواهد شد.

وی با تاکید بر بازرسی تلفیقی در سطح استان‌ها گفت: بهترین راه بازرسی دقیق و حقیقی دفاتر اسناد رسمی این است که خودمان وارد این حوزه شویم لذا درخواست ما این است افرادی که در ادارات کل ثبت استان‌ها هستند با کانون‌های استانی همکاری کنند تا نظارت تلفیقی دقیقی از دفاتر انجام شود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: اصلاح قانون یکی از موضوعات اصلی ما در این جلسه است. چرا که ۵۰ سال از تصویب قانون قبلی ما می‌گذرد و باتوجه به عصر الکترونیک و اتفاقاتی که در حوزه دفاتر اسناد رسمی محقق شده، درصدی بالایی از آن کارآمد نیست، بنابراین لازم است قانون اصلاح شود. اصلاح قانون در شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری آغاز شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است، با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه این طرح را به سرانجام خواهیم رساند چرا که لازمه حقیقی حوزه سردفتری است و بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، با اصلاح قانون مرتفع خواهد شد.

خندانی با تاکید بر اتحاد در جامعه سردفتری گفت: باید شورای عالی، کمیته پارلمانی و همه همکاران سردفتر و دفتریار با یکدیگر متحد باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود:کمیسیون‌های مختلف از جمله حقوقی، معاضدت، درمان، آموزش و… نباید فقط مختص به کانون مرکز باشد بلکه در استان‌ها هم باید این کمیسیون‌ها فعال شوند و کار کنند. این ظرفیت در همه استان‌ها وجود دارد و سردفتر و حقوقدانان بسیاری در استان‌ها هستند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند. در این خصوص تامین بودجه هم مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از لزوم تدوین سند تحول حوزه سردفتری خبر داد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای شورای عالی تدوین و عملیاتی کردن سند تحول حوزه سردفتری است. باتوجه به مشکلات کنونی و پیش رو ضرورت دارد یک سند تحول داشته باشیم و اکنون جای آن خالی است

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد