×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سعادتیان: گزینش و اختبار پذیرفته شدگان سردفتری جدید مطابق با قوانین و مقررات در حال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، میرصادق سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دومین جلسه شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: عمل وقیحانه رژیم کودک کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان را به همه مسلمین جهان تسلیت عرض می‌کنم. ابراز همدردی می‌کنیم با خانواده‌های مظلوم جانباختگان این عمل وقیحانه رژیم کودک کش و حمایت جدی خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین اعلام می‌کنیم. امید داریم خداوند به حرمت اهل بیت هرچه زودتر مسجد الاقصی را همانند مسجد الحرام آزاد کند تا مسلمانان بتوانند از این مکان مقدس استفاده کنند.

وی افزود: اگر سازمان ثبت توانسته در ارزیابی‌های برون سازمانی بالای ۸۰ درصد رضایت مردم عزیز را جلب کند و یا در جلسه شورای قضایی این هفته رضایت مقام عالی قوه قضائیه را جلب کند قطعا با کمک تک تک زیرمجموعه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است.

معاون امور اسناد خطاب به اعضای شورای عالی بیان کرد: همان هجمه‌ها که شما احساس می‌کنید مطمئن باشید در راس آنها سازمان ثبت قرار دارد. امروز سازمان برای سردفتری، جذب پذیرفته شدگان، حمایت از حقوق سردفتران فعال، اگر بگویم ۴۰ درصد از توان خود را گذاشته است بیراه نگفتم.

سعادتیان درباره جلسات اختبار پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گفت: گزینش و اختبار پذیرفته شدگان سردفتری جدید مطابق با قوانین و مقررات در حال انجام است. نکته بر این است که قانون به ما گفته از پذیرفته شدگان اختبار علمی نگیریم و ما هم اطاعت کردیم ولی کسی که پذیرفته می‌شود باید صلاحیت عمومی داشته باشد و ما باید از این نظر پذیرفته شدگان را بسنجیم.

وی درخصوص درجه بندی‌ها افزود: امتیاز هر فردی مشخص است، نیاز ما هم به عنوان متولی تنظیم اسناد و دفاتر اسناد رسمی در تهران و استان‌ها مشخص است و چیزی جز قانون عمل نمی‌شود.

معاون امور اسناد درباره کارآموزی پذیرفته شدگان جدید گفت: کارآموزی باید با محوریت کانون سردفتران و دفتریاران دقیقا مثل یک دانشگاه باشد. استادی از کانون باید به کارآموز تمام امور سردفتری را آموزش دهد.

سعادتیان درخصوص بازرسی تلفیقی گفت: باید ترکیبی از بازرسان ثبت و کانون سردفتران و دفتریاران از تمام دفاتر اسناد رسمی بازدید کنند. بازرسی، همکاری و مشارکت مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی درباره قطعی مکرر سامانه‌ها گفت: نرم افزار بازطراحی ثبت آنی در حال طی کردن مراحل آخر است. هرهفته دوشنبه‌ها با ظرفیت اداره کل امور اسناد با تمام توان در کنار کانون هستیم. مسئله احراز هویت بسیار مهم است ممکن است سامانه ثبت احوال یا ثنا قطع شود به همین دلیل سامانه شاهکار را آوردیم تا کمک حال باشد ضمن اینکه احراز هویت هم کامل‌تر انجام شود. سامانه‌ای طراحی شده تا سریعا مشخص شود کدام سامانه قطع است. مردم نمی‌دانند سردفتر باید برای تنظیم سند رسمی از ۱۳ سامانه استعلام بگیرد و ممکن است یکی از آنها قطع باشد.

سعادتیان درباره اصلاح قانون ثبت گفت: باید بررسی کرد کدام ماده در قانون ثبت باید اصلاح شود. پیشنهاد می‌کنم نهایت ۲۰ الی ۳۰ ماده را بررسی کنید و طرح خود را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنید. اگر بخواهید سازمان هم در کنار شماست.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد