×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
قجری: اسناد عادی مردم را دچار سردرگمی کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدعلی قجری، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی و عضو شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری در حاشیه جلسه شورایعالی که در اصفهان برگزار شد گفت: با توجه به اینکه امکان تردید، جعل و انکار در اسناد عادی زیاد است امروزه مردم زیادی دچار سردرگمی شده‌اند. اسناد عادی حجم زیادی از پرونده‌ها را تشکیل داده و باعث مراجعه مردم به مراجع قضایی و انتظامی می‌شود.

وی افزود: با اتکا به اسناد عادی شاهد جعل و کلاهبرداری، جنگل خواری، دریا خواری بوده‌ایم و گاها با اسناد عادی و مبایعه نامه‌های عادی یک مال به چند نفر به فروش رسیده است. اسناد عادی ضمن اینکه مال و وقت مردم را سالها گرفته، وقت دستگاه قضایی را نیز گرفته است.

عضو شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری تصریح کرد: با فرمایش مقام معظم رهبری انتظار پیگیری‌های لازم و سرعت بخشی در تصویب طرح اعتبارزدایی از اسناد عادی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود که با اجرای آن باری از دوش مردم برداشته شود و اکثر اراضی فاقد سند رسمی  سنددار شوند.

قجری گفت: در راستای اعتبارزدایی از اسناد عادی، کانون سردفتران و دفتریاران سامانه و پلتفرمی طراحی کرده است که مردم به راحتی بتوانند اسناد عادی خود را رسمی کنند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد