برگزاری نشست سه جانبه اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

نشست تحلیلی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با حضور سه جانبه سازمان ثبت، کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاوران املاک به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، نشست تحلیلی «اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونان و تعدادی از مدیران کل سازمان ثبت، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، مسئولین اتحادیه مشاوران املاک و حضور وبیناری مدیران کل استان‌ها و روسای واحدهای ثبتی سراسر کشور برگزار شد.

«حسن بابایی» در این نشست سه جانبه که با هدف بررسی روش‌های اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شد گفت: قانون الزام ابعاد فنی و حقوقی دارد و کمتر قانونی است که تا این حد مبتنی بر فناوری باشد. بدون کاربرد فناوری عمل به این قانون امکانپذیر نبوده و لذا فرآیند آموزشی در اجرای آن به شدت اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: مشاورین املاک به عنوان آغازگر اجرای قانون در کانون توجهات قرار میگیرند و این صنف با گذار از ایفای نقش سنتی به مدرن می بایست با این فرآیند انطباق یابند.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: بر طبق این قانون نظم جدیدی حاکم می‌شود و ضروریست تمام ارکان دخیل در این قانون از جمله مشاوران املاک، دفترخانه‌های ثبت رسمی، ادارات کل و واحدهای ثبت اسناد و املاک باید با ابعاد مختلف این قانون و شیوه‌های اجرایی آن آشنا باشند‌.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در پایان تاکید کرد: ما قابلیت این را داریم که برای ۵۰۰ واحد ثبتی با حضور روسای مشاورین املاک آموزش‌های وبیناری را برگزار کنیم تا با همفکری یکدیگر بتوانیم‌ در اجرای قانون موثر باشیم.

شایان ذکر است ایجاد تمهیدات و ارائه راهکارهای لازم در اتصال مشاوران املاک به سکوی خدمات دیجیتال ثبتی« کاتب» از موارد مورد بحث در این نشست بود.

در این نشست راهکارهای نحوه اجرای این قانون و شیوه تعاملات متقابل توسط،حاضرین در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه

https://notary-news.ir/?p=116669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *