×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
احراز هویت دو مرحله ای قدم بزرگی در کاهش کاغذبازی است | ضرورت انعکاس خدمت ثبتی به مردم از سوی رسانه ملی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «حجت الاسلام نصراله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشستی که پس از مراسم رونمایی از تصدیق الکترونیک در سازمان ثبت برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از خدمتی از خدمات جمهوری اسلامی بودیم که جا دارد رسانه ملی نسبت به انعکاس این خدمت و اعلام به مردم به خوبی عمل کند، رهبر معظم انقلاب نسبت به خدماتی که در جمهوری اسلامی ارائه داده می‌شود تکلیف کردند که اطلاع رسانی صورت گیرد. بنابراین باید به مردم گفته شود که این خدمت به چه معنا است و چه مفاسدی در پس این قضیه وجود داشت و حقوق مردم را ضایع می کرد.

وی طرح تصدیق الکترونیک و احراز هویت دو مرحله ای را قدم بزرگی در کاهش بروکراسی و کاغذبازی عنوان کرد و افزود: ما موظفیم این خدمات را به مردم اعلام کنیم و بگوییم چقدر پرونده با موضوع جعل شکل می گرفته که با این خدمت مشکلات آن ها کاهش می یابد. با ای طرح دیگر در خانه های مردم هم انباشتی از کاغذ نیست.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به حدنگاری بیش از ۹۹.۷ درصد از اراضی ملی، گفت: ۳ درصد باقیمانده معارض دارند و در محاکم پرونده برای آن‌ها مطرح است که باید تعیین تکلیف شود و در ارتباط با اراضی کشاورزی که مساله مهمی است، باید حدنگاری صورت گیرد از طرفی مشکل خرد شدن اراضی کشاورزی مطرح است و از طرفی باید به یکپارچه سازی توجه داشته باشیم همچنین مساله سند دار شدن از عواملی است که مانع از خرد شدن اراضی می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه آیا صدور سند تک برگ و حدنگار منجر به سرعت دهی خرد شدن اراضی است یا اینکه مانع از خرد شدن اراضی است، ۲ نظریه کارشناسی وجود دارد که قطعاً نظام نباید معطل در فضای کارشناسی بماند و باید تصمیم خود را بگیرد و ادامه دهد بنابراین در رابطه با این موضوع حتماً در کمیسیون جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به اهمیت اجرایی شدن دولت الکترونیک اشاره و اظهار کرد: بحث پنجره واحد و دولت الکترونیک مسئله شعار این دولت و آن دولت نیست، وظیفه است که حکمرانی امروز بدون آن امکان پذیر نیست. محور این قضیه وزارت ارتباطات است که در مرکز تبادل ارتباطات سطح دسترسی را باید نسبت به این که چه اطلاعاتی را بگیرد، در چه سطحی و چه دستگاهی می تواند از آن بهره برداری کند تعیین کند. این اطلاعات و ارتباط بین دستگاه ها برقرار نشده یا اینکه تناقضی در این حوزه وجود دارد یا جریان حکمرانی داده و اطلاعات و اقتضاعات آن و چگونگی اشتراک داده ها مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: وقتی بسته پیشنهادی در مجلس برای بررسی آمده، گاهی در مقطعی مسئله مربوط به اداره ثبت بوده گاهی وزارت راه و شهرسازی، این دوگانگی ها وجود دارد و باید تنقیح قوانین صورت بگیرد. تنقیح قوانین در واقع تناقض هایی است که دستگاه ها را متحیر در این فضا گذاشته و زمینه سو استفاده را فراهم کرده است. این مسئله باید از سوی مجلس حل و فصل شود و در این میان وزارت ارتباطات مسئولیت مستقیم دارد. این موضوع را به دولت هم اعلام کرده ایم، ما می توانیم قوانین را تا آنجایی که مصالح مردم و نظام آسیب نبیند منعطف کنیم.در این زمینه به زودی جلسه ای با محوریت داده و اطلاعات از سوی مجلس تشکیل می شود و در آن همه دستگاه های مسئول باید حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل ۹ مجلس با بیان اینکه اتفاقات خوبی در سازمان ثبت با مدیریت آقای بابایی رخ داده است، گفت: امیدواریم با تعاملی که با سازمان ثبت داریم، موضوع نظری که بین دو جریان کارشناسی در کشور وجود دارد را حل کرده و حدنگاری اسناد کشاورزی را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

در ادامه این نشست همچنین الهام آزاد عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تشکر از قوه قضائیه و سازمان ثبت در ایجاد سامانه ثنا و تصدیق الکترونیک گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش جمعیت کیفری و وقوع جرم خواهیم بود که در اسناد بالادستی هم به آن بسیار سفارش شده است. امیدواریم در ادامه فرآیند قانون جامع حدنگار هم به شکل کامل اجرایی شود اگر چه کاستی هایی وجود داشته و سرعت عمل اجرا پایین بود اما به دلیل اینکه حقوق مالکانه اشخاص در آن دخیل است باید اجرای کامل آن به جد پیگیری شود ما هم در کمیته حقوقی قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیر هستیم.

 

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد