×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
الیاسی:بازرسی‌ها باید تلفیقی انجام شوند/ دادسرا و دادگاه‌های انتظامی تمام استان‌ها به روز هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، عبدالعزیز الیاسی مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت در دومین جلسه شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری گفت: حوزه سردفتری در مخاطره شدیدی قرار دارد اما متولیان باید آن را در افق نوین ببینند. قانون فعلی پاسخگوی نیاز ما نیست باید کانون سردفتران و دفتریاران با توجه به نیازهای روز و انجام مطالعات تطبیقی درخصوص موادی که نیاز به اصلاح دارند، به ما طرح دهند تا ما در تقنین قوانین کمک کنیم که انشالله قانون کارآمد و خوبی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد وگرنه با قانون فعلی که بسیار قدیمی است به جایی نخواهیم رسید.

وی افزود: درخصوص موضوع بازرسی‌ به استان‌هایی که سفر کردیم همواره تاکید داشتیم باید بازرسی با صنف باشد نظر ریاست سازمان هم این است بازرسی‌های دفاتر اسناد رسمی باید با تلفیقی از بازرسان سازمان و کانون سردفتران و دفتریاران استان‌ها انجام شود.

الیاسی درباره تغییر مجازات سردفتران تصریح کرد: تا زمانی که قانون اصلاح نشود ماده ۳۸ حاکم است و موظف هستیم کماکان براساس آن عمل کنیم اما اینکه بخواهیم عنوان «محرومیت» برای سردفترانی که منفصل شدند درنظر بگیریم، برخلاف حقوق عمومی، حقوق شهروندی است. معتقد هستیم حقوق شخصی که منفصل شده باید رعایت شود.

مدیر کل امور اسناد و سردفتران در پایان گفت: این نوید را می‌دهم که حوزه‌های دادسرا و دادگاه‌های انتظامی استان‌ها به روز هستند. تمام گزارش‌ها به روز رسیدگی می‌شود. امیدوارم آمار در این حوزه صفر باشد و اصلا سردفتری تخلفی مرتکب نشود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد