×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات نخستین جلسه صیانت و سالم سازی حوزه دفاتر اسناد رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، نخستین جلسه صیانت و سالم سازی حوزه دفاتر اسناد رسمی و رسیدگی به تخلفات با حضور «صفدر کشاورز» معاون امور اسناد، «سید ستار هاشمی» معاون توسعه و خدمات الکترونیک سازمان ثبت، «علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، «علی اصغر حیدرنژاد» مدیرکل ثبت استان تهران، «محمدرضا اصلانی» نائب رئیس کانون سردفتران، «سهرابی» مدیرکل حفاظت اطلاعات، «خسروی» مدیرکل بازرسی سازمان ثبت، «محمد الیاسی» دادستان انتظامی سردفتران و دفتریاران کشور، «علیان نژادی» مدیر بازرسی کانون، نماینده دادسرای انتظامی در محل سالن جلسات کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.

علی خندانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران درباره برگزاری این جلسه با  بیان اینکه برای برخورد با متخلفان متجاهر در حوزه سردفتری پیش قدم شدیم، اظهار کرد: این جلسه به دلیل نگرانی ها، ایجاد مسائلی در جریان تصویربرداری از دفاتر دستنویس دفترخانه ها، گزارش تخلفات حوزه دفاتر اسناد رسمی برای رسیدن به تفاهم و اشتراک نظر در زمینه آسیب شناسی این حوزه، همچنین ارائه راهکارهای موثر در پیشگیری از تخلفات برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی مقررات و ناهماهنگی ها مبادی تخلفات سردفتری بوده است، افزود: اگر چه ما متولی حوزه سردفتران و دفتریاران بوده و حامی آن ها هستیم اما برای سالم سازی و پیشگیری از تخلفات، اقدامات موثری را با سرعت، قاطعیت و قدرت انجام می دهیم.

خندانی با تاکید بر اینکه در حوزه رسیدگی به تخلفات بسیار جدی و قاطع هستیم، گفت: این جلسه شروعِ مقدماتی بود، جلسات بعدی کاربردی تر، متقن تر و مهم تر خواهد بود. ما می خواهیم همه رویه ها از بازرسی اولیه تا دادسرا، از ساختار رسیدگی و بازرسی تا دادگاه و اعمال ماده ۳۲ حتی ماده ۴۲ تا دادگاه تجدیدنظر را بررسی و به یک نقطه نظر مشترک و رویه جدید برسیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: تخلفات حوزه سردفتری تقسیم بندی می شود و به تبع آن نحوه رسیدگی و مجازات آن هم متفاوت خواهد بود. برای مثال تخلفات عمدی با سهوی مجزا است و به طور طبیعی اگر تخلف عمدی محرز شود با تخلف سهوی(قلمی) تفاوت بارز دارد.

خندانی ابراز امیدواری کرد که این جلسات برای رسیدن به یک راهکار موثر و اثربخش در حوزه پیشگیری از تخلفات به نتایج خوبی برسد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد