×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اعتراض کانون سردفتران و دفتریاران به توهین رسانه ملی به دفاتر اسناد رسمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در تضعیف جایگاه دفاتر اسناد رسمی اعلام کرد: در سالهای اخیر شاهد تک روی ها، نا عدالتی ها، برداشت های یک سویه و نقدها و تخریب های زیادی علیه دفاتر اسناد رسمی بودیم.

رسانه ملی حتی پا را فراتر گذاشته و تفکر تخریب دفاتر اسناد رسمی را در برنامه کودک هم وارد کرده است. عوامل پخش در یکی از انیمیشن های کودک در شبکه سیما دفاتر اسناد رسمی را افرادی رشوه گیر خطاب و عنوان کرده تا به کودکان بیاموزند که دفترخانه ها برای ثبت اسناد رشوه و شیرینی دریافت می کنند.

این در حالی است که جامعه سردفتری سالهای گذشته را فراموش نکرده که چطور مجری برنامه پایش با دعوت از مرحوم عظیمیان نایب رئیس وقت کانون سردفتران و دفتریاران بدون اجازه دفاع به میهمان برنامه، دفاتر اسناد رسمی را تخریب کرد. سردفتران و دفتریاران هیچ وقت فراموش نمی کنند که چطور خبرنگاران رسانه ملی در نشست های خبری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران حاضر شدند اما هیچ خبری از گفته ها و دفاعیات جامعه سردفتری را پخش نکردند. آنها فراموش نخواهند کرد که چگونه رسانه ملی افسران راهنمایی و رانندگی را یک سویه بعنوان کارشناسان حقوق بارها و بارها دعوت کرد و با پایمال کردن ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی بدون حق دفاع به کانون سردفتران و دفتریاران مردم را به فرار مالیاتی تشویق کردند و در نهایت زمینه ساز عدم واریز هزاران میلیارد تومان درآمد مالیاتی به خزانه دولت شدند. کاتبان بالعدل فراموش نخواهند کرد که رسانه ملی چگونه آتش بیار معرکه چالش حقوقی دفاتر اسناد رسمی با شرکت خصوصی رهگشا بر سر سندنقل و انتقال خودرو شد بدون آنکه عدالت و مساوات را در روشنگری افکار عمومی در این چالش برقرار کند.

شایسته نیست که سازمانی که به گفته امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشان و اعتبار دانشگاه ملی را دارد اینطور بی محابا به یک نهاد اصیل و معتبر حقوقی بی احترامی کند. آیا شایسته نبود این دانشگاه ملی به جای تخریب دفاتر اسناد رسمی کودکان را در ثبت سند رسمی در تعهدات، قراردادها و معاملات برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و فساد تشویش کند؟

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران از شورای نظارت بر صدا و سیما درخواست دارد تا این مهم را بررسی کرده و در پیشگیری از وقوع این جریانات اقدام کنند. همچنین درخواست دارد که رسانه ملی تمام بی عدالتی ها و سانسورهای خبری دفاتر اسناد رسمی را جبران کنند و این قشر حق دفاع و بیان مطالب خود را داشته باشند.

**بخش هایی از بیانات رهبرانقلاب در جمع مسئولان رسانه ملی در سالهای اخیر**

*بشدت توجه کنید که چهره‌پردازی های منفی و ناصالح در صدا و سیما انجام نگیرد. من گاهی دیده‌ام انسانهایی که هیچ ارزش علمی و هنری ندارند، در صدا و سیما با پول مردم چهره‌پردازی می شوند؛ چرا؟

*ما باید به اخلاق خیلی اهمیت بدهیم. صدا و سیما در زمینه‌ی پرورش و گسترش و تفهیم و تبیین فضیلت‌های اخلاقی باید برنامه‌ریزی کند؛ یکی از اهداف صدا و سیما در همه‌ی برنامه‌ها باید این باشد.

*به نظر من سیاست کلی صدا و سیما باید تقویت مدیریت‌های اجرایی کشور باشد. من توصیه نمیکنم که صدا و سیما ضعف‌ها و نارساییها و کمبودها و خدای نکرده خیانتها را پوشیده بدارد؛ نه، ضعف‌ها را هم بگوید؛ دردهایی که جلوی چشم مردم است، عیبی ندارد صدا و سیما به آنها بپردازد؛ منتها طرح این دردها و ضعف‌ها و نارساییها باید به‌گونه‌یی باشد که اولاً مردم را مأیوس نکند، ثانیاً مدیریت را تضعیف نکند.

* اینکه بعضی می گویند اگر چنانچه صدا و سیما را نقد کنیم، بر خلاف رهبری مطلبی گفته ایم؛ چرا؟ چون رهبری رئیس صدا و سیما را معین می کند! اگر واقعاً ملاک این باشد، که آدم باید به هیچ کس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوه ی قضائیه را هم رهبری انتخاب میکند، رئیس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبری دارد؛ میگوید نصب کردم. پس باید به هیچ کس اعتراض نکرد. نه آقا، اولاً صدا و سیما را رهبری اداره نمیکند؛ این معلوم باشد.

…..

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. متین

    سلام رسانه ملی متاسفانه بجای اینکه به واقعیت‌ها بپردازد بیشتر به دروغ پرداز ها و سانسور حق و حقیقت می‌پردازد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد