×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: «کاتب» جایگاه دفاتر اسناد رسمی را تقویت می‌کند| دیگر نیازی به مراجعه مکرر به دفترخانه نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ویژه برنامه «فرگاه» با محوریت سکوی خدمات ثبتی کاتب که روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه یک سیما رفت با اشاره به لزوم ایجاد و خدمات رسانی به مردم از طریق پلتفرم کاتب گفت: به تناسب پیشرفت علوم مخصوصا علم فناوری در عرصه جهان و در کشور ما و همچنین لزوم ارائه خدمات جدیدتر با یک شکل نوین، لازم بود که ما یک سری تغییراتی را در ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی ایجاد کنیم. تقریبا قریب به ۱۰۰ سال است که دفاتر اسناد رسمی درحال خدمت رسانی به مردم هستند. در طول تاریخ نحوه ارائه خدمات متفاوت بوده است اما در حال حاضر باتوجه به شکل گیری فناوری نوین، لازم است که دفاتر اسناد رسمی هم مانند همه مشاغل ، حرف و صنوفی که نحوه ارائه خدمات خود را به روز کردند، به شکل جدیدی و با استفاده از فناوری به مردم خدمت رسانی کنند بنابراین کانون سردفتران و دفتریاران آغاز این تغییرات را کلید زد.

وی افزود: در سند تحول قضائی که به امضا و توشیح ریاست محترم قوه قضائیه رسیده، موضوع الکترونیکی شدن ارائه خدمات در کل دستگاه قضایی به عنوان یک فرایند اصلی مورد تاکید قرار گرفته است. ما نیز در این راستا لازم بود اقداماتی را در حوزه دفاتر اسناد رسمی انجام دهیم.  دفاتر اسناد رسمی از یک دهه قبل مسیر خود به سمت الکترونیکی شدن را آغاز کرده و مراحل اولیه را طی می‌کرد اما تصمیم گرفتیم این فرایند را گسترش دهیم و رو به پیشرفت ببریم.

خندانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموعه‌ فناوری کانون با رویکرد جدید و برنامه‌ی مدون آغاز به کار کرد. این اقدام با همت هیات مدیره و مسئول واحد فناوری کانون انجام شد و از سال ۱۴۰۰ تا به الان خوشبختانه رو به پیشرفت است و آن اهدافی که مدنظرمان بود درخصوص اجرایی شدن سکوی کاتب، الحمدلله تا به الان به خوبی پیش رفته و به نتایج خوبی رسیدیم. انشالله در آینده‌ای که افق دوری نخواهد بود به سرانجام نهایی خواهد رسید.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به این سوال که با راه اندازی این اپلیکیشن چه اتفاقی برای جایگاه دفاتر اسناد رسمی خواهد افتاد؟ گفت: سردفتران و دفتریاران گرداننده کاتب هستند. اینکه احساس کنیم با وجود سکوی کاتب، در حوزه خدمات دفاتر اسناد رسمی اتفاق جدی قرار است رخ دهد و مردم خودشان شخصا این کار را انجام دهند؛ چنین چیزی نیست. قطعا با کاتب جایگاه سردفتران تقویت خواهد شد.

وی افزود: تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است خدماتی که دفاتر اسناد رسمی تا الان به صورت حضوری ارائه می‌کردند، مجازی خواهد شد البته آن دسته از خدماتی که قابلیت غیرحضوری شدن را دارد. مردم برای انجام اینگونه خدمات نیازی به رفت و آمد و مراجعه مکرر به دفتر اسناد رسمی را ندارند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: این مجموعه با همراهی و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران ایجاد شده و انشالله در آینده با همکاری همکاران ما در سراسر کشور به نتیجه و تحقق خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد