×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصوبات نخستین جلسه هیات مدیره در سال جدید| خندانی: سامانه مالیات بر ارزش افزوده از ۱۸ فروردین فعال شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به مصوبات نخستین جلسه هیات مدیره در سال ۱۴۰۳، گفت: در حوزه فناوری با انعقاد قراردادها و تفاهم نامه‌ها، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است از جمله انعقاد تفاهم نامه با امور اسناد که بخش عمده آن انجام شده است. در بخش املاک؛ تفاهم نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص برون سپاری برخی صلاحیت‌های این حوزه به دفاتر اسناد رسمی امضا کردیم. انشالله اگر این تفاهم نامه‌ها به نتیجه برسد، سال ۱۴۰۳ در گسترش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی قدم های بسیار بزرگی برداشته خواهد شد و آثار آن در همین ماه‌های ابتدایی سال قابل مشاهده خواهد بود.

بازرسی‌های تلفیقی تقویت خواهند شد

وی با تاکید بر تقویت بازرسی‌های تلفیقی افزود: باوجود اینکه عملکرد بازرسی کانون سردفتران و دفتریاران خوب است اما مقرر شد آن را تقویت کنیم. براساس مصوبات شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت که مورد تایید ریاست سازمان نیز قرار دارد، مقرر شد بازرسی کانون مرکز و استان‌ها به همراه بازرسی ادارات کل استان‌ها بازرسی تلفیقی را تقویت کنند تا با قدرت و حساسیت بیشتری انجام شود.

ارائه خدمات بیمه و درمان الکترونیکی می‌شود 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از الکترونیکی شدن خدمات واحد بیمه و درمان خبر داد و تصریح کرد: از آنجایی که در واحد بیمه و درمان جابجایی مدیریتی اتفاق افتاده است، هیات مدیره ضمن تشکر ویژه از زحمات علیرضا سلیمی در سال‌های اخیر و اقدامات خوبی که انجام دادند، با انتصاب سعید کرمی زاده انتظار دارد سطح ارائه خدمات ارتقا پیدا کند همچنین مقرر شد تحول جدی و اساسی در واحد بیمه و درمان اتفاق بیفتد. در اولین فرصت ممکن، سامانه‌ای در اختیار همکاران سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا به وسیله آن تمام خدمات بیمه و درمان به صورت الکترونیکی ارائه شود. افزایش سرعت پرداخت هزینه‌های درمانی، افزایش مراکز طرف قرارداد به ویژه در برخی استان‌ها، کاهش مراجعات حضوری از برنامه‌های مهمی است که حتما به زودی محقق خواهد شد. همچنین در جلسه بعدی هیات مدیره ، تعرفه پیشنهادی این واحد بررسی و مورد تصویب قرار خواهد گرفت. انشالله بتوانیم سال ۱۴۰۳ شاهد ارائه خدمات بهتری در حوزه بیمه و درمان باشیم.

مشکل سیستم ارسال اظهارنامه فصل چهارم سال ۱۴۰۲ به زودی حل می‌شود/ دفاتر اسناد رسمی مشمول سامانه مودیان مالیاتی نیستند

خندانی با بیان اینکه موضوعات مالیاتی مربوط به دفاتر اسناد رسمی از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه هیات مدیره بود، گفت: باتوجه به اینکه فصل مالیاتی نزدیک است، قرار شد اعضا و بطور کلی کمیسیون امور مالیاتی کانون را تقویت کنیم تا قبل از رسیدن فصل مالیات با انجام مذاکراتی با مسئولین مالیاتی، به امور مالیاتی همکاران بپردازیم و به عبارتی کارهای مربوطه در روز آخر انباشته‌ نشود.

وی افزود: درخصوص مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصدی، براساس قانون بودجه از ابتدای هفته جاری (۱۸ فروردین ) سامانه فعال شده و همکاران می‌توانند وارد شده و کار خود را انجام دهند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: سیستم ارسال اظهارنامه فصل چهارم سال ۱۴۰۲ که تا ۱۵ فروردین مهلت قانونی داشته، با اختلال روبه رو بوده و هنوز هم اختلالاتی در آن وجود دارد ضمن اینکه برخی همکاران امکان ارسال ندارند چرا که عدد و رقم ارسال شده با سیستم مغایرت دارد که علت آن ناشی از عملکرد دستگاه پز دفاتر اسناد رسمی است که مذاکراتی انجام خواهیم داد تا مشکل برطرف شود.

خندانی گفت: سامانه مودیان مالیاتی که مصوب مجلس شورای اسلامی است و عملیاتی نیز شده شامل افرادی می‌شود که گردش مالی ۱۸ میلیارد تومان به بالا دارند بنابراین دفاتر اسناد رسمی شامل آن نمی‌شوند. اما اگر قرار شد در سال های آینده دفاتر اسناد رسمی هم مشمول سامانه مودیان شوند، تدابیری اندیشیده خواهد شد و زیرساخت هایی فراهم می‌کنیم تا مشکلی برای همکارانمان پیش نیاید.

افزایش شعبه دادگاه انتظامی استان تهران

وی از افزایش شعبه دادگاه انتظامی استان تهران خبر داد و بیان کرد: از انتهای سال گذشته و ابتدای سال جدید، به دلیل کثرت کیفرخواست‌ها، تعداد پرونده‌های تشکیل شده و تعداد دفاتر اسناد رسمی، دادگاه انتظامی استان تهران که قبلا یک شعبه مستقر داشت به ۳ شعبه ارتقا پیدا کرد و از این پس با ظرفیت ۳ شعبه فعالیت خواهد کرد.

افزایش ۳۰ درصدی سقف حق التحریر مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق است نه دفاتر اسناد رسمی

خندانی درخصوص مبنای سقف حق التحریر دفاتر اسناد رسمی گفت: معاون محترم اسناد سازمان ثبت طی نامه‌ای افزایش ۳۰ درصدی سقف حق التحریر را اعلام کردند که مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق است و ارتباطی با دفاتر اسناد رسمی ندارد. سقف حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال ۱۴۰۳، مطابق تبصره ۷ بخشنامه حق التحریر مصوب ۱۳۹۹ یعنی دوبرابر میانگین مرکز استان هر استان است.

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پایان گفت: هیات مدیره کانون طرح تحولی در خصوص نحوه ارائه خدمات به همکاران در حوزه‌های مالی، درمان و…. پیش بینی کرده است که انشالله سال ۱۴۰۳ عملیاتی خواهد شد و نتایج مثبت آن را همکاران خواهند دید.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. شهاب جلالی کندلوسی

    چگونگی واریز آنلاین حق الزحمه دفتریاران چه شد لطفا اگه میشه محبت کنید این مشگل را برطرف نمائید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد