×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اطلاعیه کمیسیون امور مالیاتی کانون درخصوص ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در اطلاعیه کمیسیون مالیاتی کانون آمده است:

“در خصوص ارسال اظهارنامه به نظر می‌رسد سردفترانی که دستگاه پوز متصل به سامانه را مورد بهره برداری قرار داده اند و دستگاه پوز دیگری با کدملی سردفتر به ثبت نرسیده است هیچگونه مشکلی جهت ارسال اظهارنامه نداشته و‌ صرفا با تایید مبلغ و رویت مبالغ واریزی برخط امکان ارسال اظهارنامه را با همان اعداد دارند اما با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی در صورت وجود دستگاه پوز با کدملی سردفتر علاوه بر دستگاه متصل به سامانه ثبت آنی، میزان مبالغ واریزی در دیگر دستگاهها نیز به عنوان درآمد در ستون مربوطه قید گردیده است که اگر این اعداد و ارقام اعلامی به عنوان درآمد مورد تایید آنها نیست، با حذف و کسر آن ارقام از ماخذ مشمول مالیات بر ارزش افزوده در ستون مربوطه نسبت به اصلاح درآمد مورد تایید اقدام‌ و اظهارنامه را ارسال کنند.

در پایان همکارانی که در ستون مربوط به درآمد (حق الثبت و سایر مبالغ دستگاه متصل به سامانه غیر از حق التحریر) به غلط به عنوان درآمد نشان داده می شود، برای استان تهران از طریق پرتال به واحد روابط عمومی و در سایر استان ها به کانون استانی خود ارسال کنند.

اطلاعات حاوی موارد ذیل باشد:

شماره دفتر
نام و نام خانوداگی سردفتر
کدملی
کد مالیاتی
شماره پایانه دستگاه پوز آسان پرداخت

برای همکارانی که قبلا اطلاعات مربوطه را برای مسئول مالیاتی کانون ارسال کرده اند، نیازی به ارسال مجدد نیست.

تذکر: همکارانی که صرفا مبتلابه موضوع یاد شده هستند*(حق الثبت) و عدم تفکیک حسابهای دولتی *و تحریر نسبت به ارسال اطلاعات اقدام نمایند. ضمنا با عنایت به اینکه مدت چندانی تا پایان ارسال اظهارنامه باقی نمانده است در مهلت قانونی نسبت به ارسال اظهارنامه و حذف و کسر حق الثبت که به اشتباه در اظهارنامه پیش فرض درآمد قید شده است اقدام فرمایند. پیگیری های لازم جهت اصلاح مبالغ درج شده در دست اقدام است.”

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. خدمتگزار

    با این روش اخذ مالیات فقط سرمایه گذاری در ایران محدود و سرمایه ها را از کشور فرار می دهند.اگر امروز چاره اندیشی نکنند فردا دیگر دیر شده و مردم عزیز را ناراضی و عاقبت خوبی هم ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد